دستگاه ویپ, وبلاگ

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

ویپ بر روی موبایل| نت یک

ما در نت یک به فروش تجهیزات VOIP می پردازیم. گسترش اینترنت با ایجاد امکاناتی در راستای اتصال داده ها و اطلاعات تلفنی بر روی خطوط مخابراتی با هزینه ای بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از سیستم های تلفنی سنتی همراه شده است.

امروزه گسترش فعالیت های تجاری و غیر تجاری در سطح داخلی و یا حتی بین المللی نیازمند ایجاد ارتباط سریع تر و یا کیفیت بیشتر با مشتریان و کاربران است. سیستم VOIP قادر خواهد بود این رویکرد را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

یکی از خدماتی که بر بستر شبکه قابل ارائه می باشد، خدمات سیستم VoIP بوده که مخفف Voice over Internet Protocol است. به طور کلی در سیستم ویپ، داده ها از طریق تجهیزات ویپ در مبدا از آنالوگ به دیجیتال کد گذاری و تبدیل می شوند و پس از ارسال آنها بر بستر شبکه داده ها در مقصد از دیجیتال به آنالوگ تبدیل می شوند.

به عبارتی دیگر صدای کاربر از حالت آنالوگ به دیجیتال یا بالعکس تغییر پیدا خواهد کرد. اینترنت پایه اصلی سیستم ویپ می باشد زیرا تمامی اطلاعات در بستر شبکه و اینترنت انتقال پیدا خواهند کرد.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

فناوری VOIP چیست؟

فناوری VOIP که اصطلاحا تلفن اینترنتی خوانده می شود و حروف اختصاری Voice over IP است به معنای انتقال صوت بر روی شبکه است که در مقایسه با سیستم های سنتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

هزینه کمتر و کیفیت بالاتر نسبت به سانترال با استفاده از سیستم وُیپ امکان پذیر شده است. عمده ترین مزیت تلفن های VOIP، سیستم مشاوره تلفنی و یا نظر سنجی تلفنی است. در ادامه به ارائه نقد و بررسیی در خصوص سیستم VOIP و اصطلاحات رایج در این زمینه خواهیم پرداخت.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

مرکز تلفن ویپ

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

اجزای تشکیل دهنده تجهیزات VOIP

فناوری ویپ که با ارتقای سطح کیفی تلفن های اینترنتی در مقایسه با تلفن های سنتی از جمله آنالوگ ها و یا دیجیتال ها همراه بود شامل اجزای زیر است:

  • تلفن VOIP با امکان اتصال به اینترنت
  • سرور تلفنی VOIP جهت ایجاد و کنترل مکالمات
  • استفاده از گیتوی تلفنی برای اتصال به تلفن شهری

اجزای فوق برای بکارگیری فناوری ویپ لازم و ضروری هستند. لازم به ذکر است اگر اتصال تلفن های آنالوگ معمولی به شبکه VOIP ضروری باشد می توان از طریق ATA این هدف را اجرایی نمود. علاوه بر اجزایی که ذکر کردیم، ممکن است با توجه به نیاز تجاری و یا مخابراتی خود ملزم به استفاده از نرم افزار محاسبه صورت حساب، مانیتورینگ، فایروال و وی پی ان گردید.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

مرکز تلفن ویپ (IP PBX) چیست؟

این اصطلاح به نسل جدید مراکز تلفن با سیستم های یک پارچه مخابراتی که در قالب سیستم VOIP عمل می کنند اطلاق می گردد و با حروف اختصاریIP PBX  شناخته می شوند. سیستم ویپ و پی بی ایکس دو سیستم مجزا و با هدف یکسان هستند، اما فناوری پی بی ایکس سالیان بسیار است که مورد استفاده واقع می گردد با این حال فناوری VOIP مدرن تر بوده و اخیرا به سیستم مخابرات اینترنتی پیوسته است.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

تلفن تحت شبکه (IP Phone) چیست؟

تلفن تحت شبکه یا آی پی فون در اصطلاح به تلفن هایی گفته می شود که با استفاده از پروتکل SIP، در شبکه VOIP بکار گرفته می شوند. فناوری SIP امکان تماس، انتقال صوت و تصویر در شبکه آی پی را برای کاربران فراهم می کند. امروزه گسترده ترین شبکه آی پی در سطح بین المللی، شبکه جهانی اینترنت است.

IP Phone قادر است به محض اتصال به شبکه مورد نظر، کلیه تنظیمات ضروری را به صورت اتوماتیک از مرکز تلفن تحت شبکه یا همان IPPBX دریافت نماید. کاهش اشتباهات احتمالی، صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین افزایش سرعت اتصال از مهمترین مزایای تلفن ویپ یا ای پی فون است.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

آشنایی با لوازم تخصصی مورد نیاز برای استفاده از  تجهیزات VOIP

شما برای استفاده از سیستم تلفن اینترنتی یا تلفن گویا در قالب ویپ به وسایل مختلفی نیاز دارید. مهمترین وسایل مورد نیاز که باید از یک فروشگاه کاملا معتبر خریداری کنید عبارتند از:

  • کارت های تلفنی شامل آنالوگ ها، جی اس ام و دیجیتال
  • گوشی های شبکه از جمله تلفن های با سیم، بی سیم، تصویری، تلفن های کنفرانس و گوشی های مرکز تماس
  • گیتوی شامل آنالوگ، دیجیتال و جی اس ام
  • لوازم جانبی همچون پیجینگ، تقویت کننده امواج، دوربین آی پی، کنترل محیطی، هدست ویپ، تجهیزات شبکه و تجهیزات جانبی
  • مرکز تلفن شامل IP PBX و ماژول ها

قیمت تجهیزات voip را می توانید به صورت آنلاین در سایت ما  مشاهده نمایید.

فروش تجهیزات VOIP و تلفن ویپ

مبدل های آنالوگ و دیجیتال

از مبدل های آنالوگ به دیجیتال ATA (Analog Telephony Adapter) برای تبدیل خطوط شهری آنالوگ به دیجیتال و از مبدهل های دیجیتال به آنالوگ برای تبدیل خطوط دیجیتال به آنالوگ استفاده می شود، که با توجه به ظرفیت و وسعت سازمانT انتخاب آن متفاوت می باشد. این مبدل ها از دو پورت اصلی شبکه و تلفن که به ترتیب RJ45 و RJ11 نام دارند استفاده می کنند.

این مبدل ها با پشتیبانی از پروتکل های TLS, SIPS و SRTP امنیت خود را تامین می کنند و پشتیبانی از Fax و نمایش Caller ID در شکل های مختلف و تشخیص سیگنال قطع تماس از دیگر ویژگی های این مبدل ها می باشد. برای تامین برق این مبدل ها بسته به نوع آن از آداپتور تا کابل پاور استفاده می شود.

راه اندازی تجهیزات ویپ

از جمله تجهیزات ویپ، تلفن IP یا تلفن تحت شبکه است، جایگزینی برای شبکه تلفن عمومی (PSTN) است که به واسطه آن تماس های تلفنی با اتصال به اینترنت صورت می گیرد. به واسطه این تکنولوژی از طریق تجهیزات ویپ ارتباطات صوتی و ویژگی های چند رسانه ای از طریق پروتکل اینترنت فراهم می شود. برای راه اندازی این سیستم می بایست برای انتخاب تجهیزات ویپ مناسب، میزان ترافیک شبکه و تعداد کاربران در نظر گرفته شود.

فروش تجهیزات VOIP در نت یک

خرید تجهیزات voip را با کسب مشاوره تخصصی از اهل فن انجام دهید. راه اندازی سرور VOIP با کیفیت مطلوب می تواند نتایج موفقیت آمیزی برای فعالیت تجاری، اجتماعی، سیاسی و بین المللی شما به دنبال داشته باشد. در صورت تمایل می توانید جهت خرید تجهیزات VOIP و همچنین خرید لوازم جانبی VOIP و کسب مشاوره قبل از خرید، از طریق وب سایت نت یک اقدام نمایید.

برای خرید تجهیزات VOIP از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *