خدمات پسیو

فروش انواع کابل شبکه

کابل شبکه نگزنس CAT6A UTP | نت یک

انواع کابل شبکه را که به آن نیازمند هستید  از نت یک تهیه کنید 

ما در شرکت  نت یک به فروش انواع کابل شبکه می پردازیم. آشنایی با انواع کابل های شبکه یکی از ابتدایی ترین مهارت های وابسته به علوم کامپوتری و در بخش سخت افزاری است. هرچند دنیای مدرن و تکنولوژی جهانی به سمت تدوین شبکه های وایرلس و بی سیم رهسپار است با این حال بسیاری از شبکه ها به علت زیر ساخت های سازمانی موجود ناگزیر از اتصالات وایرد و یا با سیم می باشند. بنابراین بهتر است نگاهی داشته باشیم به جدیدترین پیشرفت های صورت گرفته در این عرصه و همچنین کابل های سنتی تر و با کاربرد مناسب را نیز تشریح نماییم.

 

کابل شبکه چیست؟

قبل از آشنایی با انوع کابل شبکه لازم است با مفهوم کلی آن آشنا شویم . کابل شبکه یا LAN به اتصال بین دستگاه ها و تجهیزات مختلف سازمانی در یک محدوده مشخص برای تبدیل به شبکه گفته می شود. این اتصال از طریق کابل هایی با هشت رشته سیم صورت می پذیرد که به صورت زوج در هم تنیده اند و چهار زوج رشته ای را ایجاد نموده اند. رشته های داخلی کابل دارای هشت رنگ مجزا می باشند؛ چهار رنگ اصلی و چهار رنگ فرعی که از جنس مس بوده و خلوص جنس کیفیت عملکرد کابل را افزایش می دهد. در ادامه به بررسی فنی مهمترین کابل های شبکه خواهیم پرداخت.

دسته بندی کلی انواع  کابل شبکه

 کابل شبکه با توجه به نوع پوشش و محافظ بافه های داخلی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این کابل ها عبارتند از:

  • کابل UTP و یا کابل بدون شیلد محافظ

  • کابل FTP با فویل آلومینیومی و شیلد محافظ

  • کابل STP با شیلد محافظ و گاها بدون فویل آلومینیومی

  • کابل SFTP با فویل اختصاصی برای زوج های کابلی و فاقد هالوژن

کابل ها دارای استاندارد مشخصی هستتند که با توجه به استفاده از کابل های دسته CAT مشخص می شوند. این موضوع را در مباحث بعدی تشریح خواهیم نمود.

معرفی اجمالی کابل های گروه cat

خرید کابل با عنوان اختصاری cat یکی از متداول ترین امور فنی سیم کشی یک شبکه است. cat واژه ای مخفف و برگرفته از کلمه category به معنای دسته می باشد. دسته های مختلف کابل های گروه cat به رشته های مسی در هم تنیده و یا بافه های سیمی یک کابل اشاره دارند که انتقال داده را امکان پذیر می سازند.

متداول ترین و پرکاربردترین دسته های این گروه با عناوین cat5، cat6 و cat7 شناخته می شوند. علاوه بر دسته هایی که ذکر کردیم cat8 نیز در حال پیمودن مراحل تکمیل و تدوین می باشد. در مباحث بعدی به صورت دقیق تر به معرفی کابل های cat5، cat6 و cat7 خواهیم پرداخت.

 

کابل cat5 و  cat5eرا بیشتر بشناسیم

هر دو کابل مورد نظر در زیرمجموعه UTP قرار می گیرند. کابل cat5 امروزه کاربرد خود را در سطح بسیار زیادی از دست داده است و تهیه آن با دشواری های زیادی همراه خواهد بود. حداکثر مسافت قابل پوشش به وسیله کابل cat5 100 متر بوده و حداکثر پهنای باند آن نیز 100 مگاهرتز است که با سرعت حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه صورت می گیرد.

کابل cat5e به عنوان مدل ارتقا یافته کابل cat5، به منظور جلوگیری از تداخل ناخواسته در سیم کشی طراحی شد و سرعت انتقال در آن تا 1000 مگابیت بر ثانیه در 100 مگاهرتز افزایش یافته است. این کابل نیز از پروتکل UTP پشتیبانی کرده و دارای قیمت مناسبی است.

 

کابل cat6 و cat6a را بیشتر بشناسیم

این دو نوع کابل از پیکربندی UTP و STP استفاده می کنند. کابل cat6 دارای مسافت محدود 55 متر بوده و در استاندارد طراحی خود، فرکانس 250 مگاهرتز را با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه انتقال می دهد. افزایش مسافت تعیین شده برای کابل cat6 قابلیت کاهش سرعت انتقال را تا یک مگابیت بر ثانیه کاهش خواهد داد.

مدل ارتقا یافته آن با قابلیت افزایش مسافت تا 100 متر و فرکانس 500 مگاهرتز با سرعت ده هزار مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. این کابل برای شبکه های صنعتی و غیر خانگی بکار می روند.

هر آنچه که باید در خصوص کابل cat7 بدانیم

کابل cat7 از پروتکل SSTP پشتیبانی می کند. این کابل یکی از پیشرفته ترین فناوری های مربوط به اتصالات شبکه ای وایرد است، با این حال با محدودیت مسافت پشتیبانی شده برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات روبرو می باشد. دارای فرکانس 600 مگاهرتز و سرعت ده هزار مگابیت بر ثانیه است. cat7 در مسافت های طولانی قابلیت ارائه این سرعت از انتقال اطلاعات را دارا می باشد اما در مسافت های کوتاه و نزدیک به 15 متر قابلیت حداکثر  سرعت انتقال 100 هزار مگابیت بر ثانیه را نیز خواهد داشت.

کابل cat7 هم اکنون برای سیستم های پایگاه داده و دیتای اطلاعات، سیستم های حرفه ای، سرورها و مواردی از این قبیل مناسب است و یکی از تجهیزات سخت افزاری پر کاربرد در شبکه های سازمانی و پیشرفته وایرد است.

خرید انواع  کابل شبکه

انوع کابل هایی که معرفی نمودیم با برندهای مختلف و تحت عنوان شرکت های بین المللی به فروش می رسند. قیمت کابل های شبکه با توجه به مشخصات کیفی سنجیده می شود و روانه بازار می گردد. کابل شبکه ارزان در بسیاری از موارد ممکن است کیفیت مطلوب سخت افزاری را نداشته باشد.

با این حال این امر بدین معنا نیست که همواره باید به دنبال گران ترین کابل شبکه موجود باشید. در صورت تمایل می توانید جهت خرید کابل شبکه و یا مشاوره خرید در این خصوص با شماره تلفن های موجود بر روی سایت نت یک تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *