خدمات پسیو

روکش کابل شبکه

پشتیبانی تجهیزات شبکه | نت یک

کابل های شبکه شامل بخش های مختلفی هستند که بیرونی ترین بخش آنها را روکش کابل شبکه تشکیل می دهد. وظیفه روکش کابل شبکه عایق بندی سیم های رسانا است. وظیفه دیگر روکش کابل شبکه محافظت از اجزا داخل کابل است. این محافظت که به صورت فیزیکی انجام می شود، در برابر تغییرات شیمیایی و فیزیکی انجام می شود. به طور مثال یکی از حفاظت های روکش از کابل شبکه در برابر رطوبت، گرما، پوسیدگی و ساییده شدن است. این روکش ها باید در برابر کشیده شدن و فشار نیز به خوبی از کابل شبکه محافظت کرده و جلوی خرابی آن را بگیرند.

در حال حاضر روکش های مختلفی برای کابل های شبکه تولید می شود که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه شما را با انواع روکش کابل شبکه آشنا خواهیم کرد تا شما عزیزان نیز با انواع روکش کابل شبکه بیش از پیش آشنا شوید.

روکش کابل شبکه

روکش کابل شبکه

انواع روکش کابل شبکه

روکش کابل شبکه PVC: روکش های تولید شده از PVC به دلیل قیمت پایین و انعطاف بسیار بالا خود در شبکه های کامپیوتری، مخابراتی و سیم کشی ولتاژ پایین استفاده می شود. عیب روکش های کابل شبکه PVC در این است که هنگام آتش سوزی به دلیل انتشار گاز سمی هیدروژن کلرید، این روکش ها محیط را سمی می کنند. عیب دیگر این کابل آتش گرفتن سریع آن ها است که به فرآیند آتش سوزی سرعت می بخشند.

روکش کابل شبکه LSZH: این دسته از روکش ها که اسم کامل آن ها Low Smoke Zero Halogen به معنای بدون دود و بدون هالوژن است، نوع دیگری از روکش های کابل شبکه می باشد. در تولید روکش های کابل شبکه LSZH از عناصر خانواده هالوژن ها مثل کلر یا فلوئور استفاده نشده است و در نتیجه برخلاف روکش کابل شبکه PVC در هنگام آتش سوزی هیچ گاز سمی از این روکش آزاد نمی شود. علاوه بر این خاصیت در روکش های شبکه LSZH در هنگام آتش سوزی شاهد تولید دود و شعله نیستیم. روکش های کابل شبکه LSZH برای مکان هایی که امنیت در آن بسیار مهم است کاربرد دارد.

روکش کابل شبکه PE: روکش های پلی اتیلن به نسبت روکش های LSZH و PVC مقاومت بسیار زیادی دارد و در برابر شرایط محیطی به راحتی خراب نمی شوند. از روکش های کابل شبکه PE برای کابل کشی در فضاهای باز استفاده می شود. برای آن که مقاومت کابل شبکه بسیار بالا برود معمولا آن را با دو لایه روکش می پوشانند. برای روکش بیرونی از PE و برای روکش داخلی از LSZH یا PVC استفاده می کنند. این شیوه با وجود قیمت بالاتر خود دارای ماندگاری و کیفیت فوق العاده بالاتری است.

تفاوت روکش های کابل شبکه

روکش های کابل شبکه را می توان از سه منظر مقایسه کرد و تفاوت های آنها را بیان کرد.

  • هزینه: قیمت روکش های کابل شبکه LSZH از PVC بیشتر است و دلیل این افزایش قیمت نیز ایمنی و کیفیت ساخت بسیار بالا این روکش ها است.
  • انعطاف پذیری: از نظر انعطاف پذیری استفاده از روکش کابل شبکه PVC پیشنهاد می شود. استفاده از روکش کابل شبکه PVC باعث می شود تا در صورت حمل و نقل کابل و خم شدن آن به قسمت های درون آن آسیب نرسد.
  • ایمنی: اگر بحث ایمنی برای شما مدنظر است پیشنهاد می شود که از روکش های LSZH استفاده کنید. روکش های PVC در هنگام آتش سوزی دودهای سمی و اسیدی از خود منتشر می کنند اما روکش های LSZH نه دود و نه آتشی ندارند.

برندهای مهم کابل شبکه

شرکت های مختلفی در تولید کابل شبکه فعالیت دارند و محصولات هر یک دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. اگر علاقه دارید تا با برندهای فعال در زمینه کابل شبکه آشنا شوید در این بخش آن ها را معرفی خواهیم کرد.

لگراند: شرکت لگراند که یک کمپانی فرانسوی است جز معروف ترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه است. این شرکت در تولید انواع و اقسام تجهیزات حوزه شبکه فعالیت دارد. کابل های تولید شده توسط برند لگراند Cat5  ،Cat6 و Cat7 می باشد و در انواع گوناگونی چون UTP ،STP،SFTP و… دسته بندی می شوند.

نگزنس: شرکت نگزنس هم یک کمپانی فرانسوی در حوزه تولید تجهیزات شبکه است. تجهیزات برند نگزنس به کیفیت بسیار بالا مشهور هستند.

بلدن: شرکت آمریکایی بلدن نیز جز فعالان حوزه تولید تجهیزات شبکه است. کابل های برند بلدن در ایران Cat5eو Cat6 هستند.

اشنایدر: برند فرانسوی اشنایدر نیز از دیگر تولید کنندگان تجهیزات و کابل های شبکه می باشد. برند اشنایدر  کابل‌ های UTP و  FTP خود را با رنگ آبی و کابل های SFTP تولیدی خود را به رنگ سبز وارد بازار می کند.

برندرکس: انگلیسی ها نیز با برند برندرکس در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارند. این برند کابل های Cat5، Cat5e، Cat6 و Cat7 را تولید می کند. کابل های تولید شده توسط برند برندرکس بنفش رنگ می باشند.

روکش کابل شبکه

روکش کابل شبکه

خرید کابل شبکه به راحتی یک تماس

در صورتی که قصد دارید تا برای شرکت و یا سازمان خود کابل شبکه خریداری نمایید پیشنهاد می کنیم برای سهولت در این کار با شماره های موجود بر روی سایت نت یک تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت مشاوره تلفنی در زمینه خرید کابل شبکه بتوانید سفارش خرید کابل شبکه مورد نیاز خود را نیز به آسانی به ثبت برسانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *