دستگاه ویپ, سوئیچ شبکه, وبلاگ

تجهیزات مورد نیاز برای خط های 5 رقمی

خط 5 رقمی | نت یک

شما از تجهیزات مورد نیاز برای خط های 5 رقمی چه می دانید؟

خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک یک فناوری و تکنولوژی بسیار گسترده، کاربردی و همه گیر در سطح جهانی است که خوشبختانه شاهد ورود آن به ایران نیز هستیم و شرکت مخابرات عرضه این تکنولوژی را به افرادی که متقاضی دریافت خط های 5 رقمی هستند اعطا می کند.

مزیت اصلی خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک در این است که با استفاده از این سرویس در شرکت و یا سازمان خود می توانید هزینه های تماس را به شکل چشم گیری کاهش داده و برقراری تماس ها را راحت تر کنید.

مزیت دیگر خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک در پشتیبانی همزمان از تعداد بالا تماس است، به عنوان مثال در صورت داشتن یک خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک می توانید به صورت همزمان در حدود 30 تا 90 تماس را با کیفیت بسیار بالا مدیریت کنید.

خوشبختانه به دلیل این که سرویس خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک با فناوری ویپ سازگاری دارد، در نتیجه می توان به راحتی از آن استفاده کرد. برای خرید خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک لازم است تا با مدارک لازم، از طریق شرکت مخابرات یا دیگر شرکت های ارائه دهنده اقدام به خرید این تکنولوژی کنید.

فرایند و تجهیزات مورد نیاز برای خط های 5 رقمی در سیستم ویپ

اولین قدم برای راه اندازی خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک و بهره مندی از مزیت های آن، ثبت درخواست این سرویس در مخابرات منطقه تان می باشد. به طور متوسط دو ماه طول خواهد کشید تا خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک به شما واگذار شود. پس از واگذاری می توانید با کمک گرفتن از کارشناسان این حوزه اقدام به نصب این سیستم در سازمان یا شرکت خود کنید.

در صورتی که در سازمان خود از تکنولوژی تلفن گویا بهره می برید، فرآیند نصب برای شما بسیار کوتاه خواهد شد اما در غیر این صورت باید زمان بیشتری را برای بهره مندی از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک صرف کنید.

سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک نوعی پروتکل ارتباطی می باشد که این امکان را می دهد تا چندین تماس را به شکل همزمان بین سوئیچ مخابراتی با دستگاه سانترال و سرور ویپ انتقال دهید. سیپ ترانک یک ارتباط پر ظرفیت بین سانترال یا سرور ویپ و سوئیچ مخابرات می باشد. خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک با امکان 30 تماس همزمان به مشترکین عرضه می شود.

مزیت استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک و سیستم ویپ

تا پیش از این شما را با کلیت خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک آشنا کردیم اما سوال بسیار مهم این است که چرا باید از تکنولوژی خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک استفاده کرد. خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک که بر روی بستر LAN عرضه می شود مزیت های مختلفی را برای شما خواهد داشت.

یکی از مهم ترین مزایای آن در این است که با خرید خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک دیگر لازم نیست تا هزینه های سنگینی برای خرید سخت افزار FXO انجام دهید. مزیت دیگر استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک در کیفیت تماس است، با خرید یک خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک می توانید تماس های با کیفیت تری را تجربه کنید.

هزینه کمتر این سرویس در مقایسه با خط های E1 مزیت دیگر استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک می باشد. طبق بررسی های انجام شده در صورت استفاده از خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک به جای E1، حداقل 25 درصد هزینه های شما کاهش پیدا می کند. فارغ از بحث هزینه، خط تلفن 5 رقمی سیپ ترانک به نسبت E1 مشکلاتی چون حمل و نقل و جا به جایی و سخت افزار گران قیمت را ندارد.

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای خط های 5 رقمی در سیستم ویپ

برای نصب، راه اندازی و استفاده از خط های 5 رقمی سیپ ترانک لازم است تا برخی تجهیزات سخت افزاری را داشته باشد. اولین سخت افزاری که باید خریداری کنید یک مودم .biz است. کار این مودم اتصال خط تلفن دریافتی به شبکه است. مودم .biz خریداری شده باید از حالت Bridge پشتیبانی کند و در حالت Mode خود بر روی ESM قرار داشته باشد.

شرکت مخابراتCisco ، Huawei، iTas و  NTUرا پیشنهاد می دهد. برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای خط های 5 رقمی می توانید از سایت نت یک اقدام کرده و تمامی این تجهیزات سخت افزاری را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *