سوئیچ شبکه

انواع سوییچ شبکه

انواع مختلف سوئیچ در شبکه

انواع سوییچ شبکه چیست؟ شما از انواع سوئیچ شبکه چه می دانید؟ در عصر حاضر نمی توان تاثیر شبکه های کامپیوتری بر کلیت زندگی مردم را انکار نمود. یک شبکه کامپیوتری با استفاده از قطعات ریز و درشت سخت افزاری، فعالیت سیستماتیک و متمرکز شده ای را ایجاد می كند و به ارتباطات سریع تر و بهینه تر در دنیای مجازی دست میابد.

سوییچ شبکه یکی از قطعات سخت افزاری شبکه کامپیوتری LAN است و امکان تمرکز اطلاعات در سیستم های کامپیوتری را به دنبال دارد. در این مقاله پس از ارائه یک تعریف کلی به ارائه انواع سوییچ شبکه می پردازیم تا شما بازدید كنندگان عزیز نیز با انواع آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی انواع سوئیچ شبکه

سوییچ شبکه یکی از تجهیزات شبکه لن است و قابلیت ایجاد ارتباط متمرکز در چندین سیستم موجود در یک شبکه را دارا می باشد. این وسیله پهنای باند مصرفی شبکه را مدیریت میكند و اطلاعات وارده را صرفا برای یک گیرنده خاص ارسال می كند. پس نقش بسزایی در حفظ محرمانگی داده ها دارد. این قطعه به انواع مختلفی قابل تقسیم بندی است که عبارتند از:

  • مدیریتی یا غیر مدیریتی
  • یک طرفه یا دوطرفه
  • ساده یا ماژولار
  • لایه دو یا لایه سه

با توجه به اینکه سوییچ های گوناگونی با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف در بازار وجود دارد، گاهی انتخاب سوئیچ مناسب سخت می شود. ما در این مقاله انواع سوئیچ شبکه را بررسی می كنیم، تا شما با اطلاعات کامل به خرید سوییچ شبکه مورد نظر خود اقدام كنید.

اما عواملی که در انتخاب سوییچ باید به آن توجه كنید تعداد درگاه ها و سرعت آن هاست. همچنین مدیریتی و غیرمدیریتی بودن آن، توان خروجی، بافر، جدول آدرس دهی و PoE از موارد دیگری هستن که در هنگام انتخاب سوییچ باید به آن توجه کرد.

سوییچ مدیریتی برای كنترل و مدیریت سوییچ به قابلیت های نرم افزاری و پنل مدیریتی تحت وب یا دستکتاپ مجهز است. سوییچ غیرمدیریتی به صورت play و plug نصب می شود و قابل استفاده است، اما ابزار مدیریتی و پنل مدیریت، برای مدیریت دستگاه ندارد.

کاربرد انواع سوئیچ شبکه

از سوئیچ شبکه معمولا در شبکه های محلی یا شبکه های بزرگتر استفاده می شود. زمانی که از یک سوییچ شبکه در شبکه محلی کوچک استفاده می شود صرفا وظایفی مانند امنیت اطلاعات جهت درست رسیدن به کلاینت مورد نظر، مدیریت ارسال اطلاعات را بر عهده دارد.

اما زمانی که یک شبکه بزرگ می شود و دیگر بحث محلی بودن مطرح نیست از دو یا تعداد بیشتری از انواع سوئیچ شبکه استفاده می شود که در این میان روترها نیز می توانند نقش واسط را داشته باشند. بنابراین وظایفی که یک سوئیچ در یک شبکه بزرگ بر عهده دارد شامل مدیریت ترافیک شبکه، ارسال اطلاعات به کلاینت خاص، ارسال سریع اطلاعات و… است.

انواع سوییچ شبکه

سوییچ شبکه مدیریتی و غیر مدیریتی

سوییچ هایی که در شبکه های ساده تر مورد استفاده قرار می گیرند و صرفا بر اساس تنظیمات کارخانه عمل می كنند، سوییچ غیر مدیریتی نامیده می شوند. این سویچ حامل هیچ گونه گزینه ای برای ارائه و تعیین نحوه عملکرد نبوده و کار با آن ها بسیار راحت است. در مقابل گونه ای از سوییچ های حرفه ای وجود دارد که در شبکه های گسترده تر مورد استفاده واقع می شوند. سوییچ مدیریتی حامل گزینه هایی برای تعیین عملکرد بوده و از کاربر نحوه عملکرد را دریافت می كند.

نوع دیگری از سوییچ مدیریتی با عنوان سوییچ اسمارت یا سوییچ هوشمند نیز وجود دارد که برای شبکه های خانگی و یا سازمانی متوسط مناسب هستند و از یک رابط تحت وب برای مدیریت عملکرد استفاده می كنند.

انواع سوییچ شبکه

انواع سوییچ شبکه

انواع سوییچ شبکه یک طرفه و یا دو طرفه

سوییچ های اولیه صرفا یک طرفه بودند بدین معنا که قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات و دیتای داده ها را در یک زمان واحد نداشتند.

پیشرفت علوم مرتبط با فناوری اطلاعات گونه ای سوییچ حرفه ای شبکه با عنوان سوییچ دو طرفه را ابداع نمود که قادر به دریافت و ارسال دیتا در یک زمان واحد است. اغلب سوییچ های امروزی امکان ارسال و دریافت دو طرفه را دارا می باشند.

انواع سوییچ شبکه

انواع سوییچ شبکه ساده یا ماژولار

سوییچ شبکه ساده: این سویچ دارای یک شاسی و تعدادی پورت مشخص است و امکان توسعه آن در زمان توسعه شبکه وجود ندارد.

سوییچ شبکه ماژولار: این سوییچ طراحی پیشرفته ای دارد که در آن امکان توسعه با توجه به توسعه شبکه وجود دارد. در طراحی سوییچ های ماژولار انتخاب نوع پردازنده و ماژول ها با توجه به نوع پورت ها و انتخاب آن ها در اختیار مدیر یک شبکه قرار دارد.

انواع سوییچ شبکه

انواع سوییچ شبکه لایه دو یا لایه سه

  1. سوییچ شبکه لایه دو: این سوییچ یکی از انواع سوییچ شبکه است که از مک آدرس برای هدایت دیتا استفاده می كند. عملکرد آن به سادگی صورت می پذیرد و استفاده از آن نیازمند تكنولوژی خاصی نمی باشد. اما همین عدم استفاده از تكنولوژی باعث شده است که خطاها و شکست های بیشتری در مقایسه با سوییچ های نسل جدید داشته باشد.
  2. سوییچ شبکه لایه سه: سرعت و تداوم هدایت دیتا با سوییچ شبکه لایه سه امکان پذیر است. این فناوری هدایت دیتا را با توجه به آی پی آدرس کامپیوتر انجام می دهد.

انواع سوییچ شبکه

انواع سوییچ شبکه

دیگر انواع سوئیچ شبکه …

گروه بندی هایی که مورد اشاره واقع گردید، عمده ترین و اصلی ترین دسته بندی های بین المللی در خصوص انواع سوییچ شبکه هستند با این حال سوییچ شبکه با توجه به خصوصیات ذیل نیز قابل دسته بندی است:

  • سوییچینگ مسدود كننده و یا غیر مسدود كننده
  • اترنت سریع یا اترنت گیگابیتی
  • حالت های ارسال دیتا
  • بافرینگ دیتا
  • پورت های دارای poe یا غیر poe

انواع سوییچ شبکه

فروش انواع سوئیچ شبکه سیسکو

فروش سوییچ شبکه یکی از عمدده ترین اقدامات صورت گرفته در فروشگاه های مرتبط با تجهیزات پایه و حرفه ای شبکه است. قیمت سوییچ شبکه نیز با توجه به برند مربوطه و کیفیت و قابلیت آن مشخص می شود.

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت انواع سوییچ شبکه از محصولات وب سایت نت یک در این زمینه بازدید نموده و قیمت های به روز شده را به صورت آنلاین مشاهده كنید. خرید سوییچ شبکه از وب سایت نت یک با تضمین کیفیت کالا و مشاوره حرفه ای در این زمینه همراه خواهد بود. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص سوئیچ شبکه سیسکو میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

انواع سوییچ شبکه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *