دسته بندی محصولات
نت یک صفر تا صد هوشمندی
پشتیبانی 24 ساعته

021-51787000

با مناسبترین هزینه و سریعترین زمان

ارسال در کل ایران

نت یک از صفر تا صد هوشمندی

راه اندازی سرور و ذخیره ساز

خریداران از سراسر ایران می توانند به سادگی به خدمات نت یک دسترسی داشته باشند. تیم نت یک متشکل از تیمی جوان و خلاق در زمینه خدمات سرور می‌باشد. همچنین تیم ما مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا به هموطنان عزیزمان است.
شما می‌توانید اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید و یک مشاوره رایگان از کارشناسان حرفه ای ما دریافت کنید.تیم نت یک منتظر شماست.

خدماتی که ما ارائه می دهیم

0 تا 100 خدمات زیرساخت شبکه با به کارگیری جدیدترن متد های روز دنیا با نت یک همراه باشید

مشاوره و ارائه راهکار تماس

با ما در ارتباط باشید تا در خصوص نیاز ها و مشکلات شما راهکارها و تجربیاتمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

طراحی و پیاده سازی زیرساخت

پس از مرحله قبل طرح ارائه میگردد و بعد از تایید به مرحله انجام رسیده و در زمان مورد نظر تحویل میگردد.

 

راه اندازی اتوماسیون

با ما در ارتباط باشید تا در خصوص نیاز ها و مشکلات شما راهکارها و تجربیاتمان را با شما به اشتراک بگذاریم.

تحقیق و بررسی

در ادامه مشکلات و نیاز های دیگر سیستم که در مدتی پس از استفاده مشخص می شود، رفم میگردد.

آموزش پرسنل

نیاز بعدی برای بالابردن سطح کارایی سیستم آموزش رابط کاربری به پرسنل به نحوی می باشد که ترقیب به کار با سیستم شوند.

پشتیبانی و توسعه

راه اندازی سرور و ذخیره ساز

راه اندازی سرور فیزیکی، سرور فیزیکی چیست؟

سرور فیزیکی به عنوان سرور بدون فلز نیز شناخته می شود. در واقع به سرور رایانه ای با CPU، مادربرد، هارد دیسک، اتصال شبکه و یک سیستم عامل OS برای اجرای برنامه ها، سرور فیزیکی می گویند. سرورهای فیزیکی با توجه به نامی که دارند در محل به خصوصی قرار داده می شوند و به عنوان یک رایانه اصلی برای ذخیره سازی، ارتباطات و پردازش داده ها به حساب می آیند.

یک سرور فیزیکی از اجزای قدرتمند سرور؛ یعنی سخت افزار فیزیکی و یک سیستم عامل تشکیل شده است؛ بنابراین ابعاد نسبتا بزرگی دارد. اطلاعات درون سرورهای فیزیکی را نمی توان به اشتراک گذاشت به همین دلیل، سرور فیزیکی تنها می تواند به یک کسب و کار واحد خدمات ارائه کند.

راه اندازی ذخیره ساز ، موارد استفاده ذخیره ساز ها کدامند؟

ذخیره ساز ها عمدتا در خصوص استفاده در جهت ذخیره اطلاعات دستگاه های داخل شبکه که نیازمند سرعت و حجم بالا برای ذخیره سازی میباشند مورد استفاده قرار میگیرند و از این جهت در هر شبکه ای که تجهیزات همانند دوربین های مداربسته ، سرور های ذخیره سازی اسناد ، سرور های بک آپ وجود دارند استفاده از این دستگاه ها حائز اهمیت ویژه ای میباشند.

در خصوص راه اندازی ذخیره ساز ها میبایست در درجه اول نیاز های سازمان سنجیده شده و در مرحله بعد دستگاه مورد نیاز تهیه گردد ، برای بالا رفتن کاربرد ذخیره ساز میبایست در خصوص نیاز سازمان آینده نگری نیز صورت گیرد تا بتوانیم تجهیز مناسب را در نظر بگیریم ، پس از تهیه این ذخیره ساز به صورت فیزیکی توسط کارشناسان ما در نت یک نصب میگردد و پس از آن به صورت نرم افزاری با بالاترین سطح کارایی تنظیم میگردد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا ماشین مجازی به سروری میگویند که محیطی مبتنی بر نرم افزار داشته باشد. سرور مجازی قادر به شبیه سازی تمام عملکردهای یک سرور فیزیکی است. توجه داشته باشید که می توان چند سرور مجازی را بر روی یک سرور فیزیکی مستقر کرد. یک سرور فیزیکی تنها قادر به اجرای یک نوع سیستم عامل است؛ اما اگر چند سرور مجازی را درون خود جای دهد، هر سرور مجازی همانند یک سرور مستقل عمل خواهد کرد.

سرور مجازی چگونه کار می کند؟

برای راه اندازی یک سرور مجازی، باید یک Hypervisor در بالای سخت افزار فیزیکی قرار داده شود. هایپروایزر قادر به ایجاد و مدیریت سرورهای مجازی ای است که منابع محاسباتی مجازی خود را دارند. در واقع، هایپروایزر می تواند منابع محاسباتی، حافظه و غیره را از سخت افزار زیری انتزاع کند و به ماشین های مجازی اختصاص دهد. با توجه به این پروسه می توان چند سیستم عامل و برنامه مختلف را در بالای سخت افزار سرور مجازی بارگذاری کرد. از آنجایی که یک هایپروایزر می‌تواند از چندین سرور مجازی پشتیبانی کند؛ بنابراین می‌توان چندین برنامه را به طور همزمان به اجرا در آورد و سیستم‌عامل‌های بیشتری را مجاز دانست.

مراحل راه اندازی سرور فیزیکی

برای راه اندازی سرور فیزیکی باید طبق یک پروسه منظم و تا حدودی پیچیده عمل کنید؛ یعنی بدین صورت،

نصب سیستم عامل مناسب: بدین منظورمی‌توانید از سیستم عامل‌های Fedora،  (OS) CentOSیا Ubuntu استفاده کنید.

به روز رسانی سیستم عامل: از به روز بودن سیستم عامل خود اطمینان حاصل کنید.

نصب وب سرور (آپاچی) Apache یا  Nginx: آپاچی یکی از محبوب ترین و معتبر ترین وب سرورها شناخته می شود که با ویژگی های فوق العاده به پلتفرمی محبوب، برای کانفیگ وب سایت‌ها تبدیل شده است.

نصبmysql server: سرور MySQL به عنوان یک سرور پایگاه داده می‌تواند داده‌ها را برای وب سایت، وبلاگ و برنامه‌ها ذخیره و یا بازیابی کند.

نصب PHP: PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور، اوپن سورس و از همه مهم تر رایگان به حساب می آید. از این زبان برنامه نویسی به صورت گسترده ای برای توسعه وب و تولید صفحات پویا استفاده می شود.

نصب Bind DNS server: بایند دی ان اس، ابزاری مخصوص برای تبدیل نام دامنه به آدرس آی پی و بالعکس است.

نصب FTP server: پروتکل انتقال فایل به عنوان FTP خوانده می‌شود و به عنوان یک پروتکل شبکه برای انتقال فایل در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

امنیت سرور فیزیکی: برای افزایش امنیت سرور بدین صورت عمل کنید؛ نصب یک فایروال، رمزگذاری سخت و پچیده (انتخاب پسورد سخت)، غیرفعال سازی ابزارها و امکانات بلا استفاده.

مقایسه سرور فیزیکی و مجازی

با توجه به مواردی که گفتیم باید بدانید که هر کدام از سرورها؛ یعنی فیزیکی و مجازی چه معنایی دارند. در ادامه در خصوص ویژگی های سرور فیزیکی و مجازی خواهیم گفت تا شما با دریافت هر یک و در خصوص راه اندازی سرور فیزیکی و مجازی مشکلی نداشته باشید.

سرور فیزیکی و مجازی از نظر کارایی

در صورتی که سازمان شما با حجم زیادی از داده ها که به صورت مداوم نیاز به پردازش دارند کار می کند، انتخاب سرورهای فیزیکی، مناسب تر از سرورهای مجازی است. همانطور که گفتیم سرورهای مجازی مستعد مشکلات عملکردی هستند.

سرورهای فیزیکی قدرتمندتر و کارآمدتر از ماشین های مجازی هستند و به همین دلیل سرور های فیزیکی انتخاب بهتری به حساب می آید. در صورتی که هر دو ماشین فیزیکی و مجازی دارای منابع و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری یکسان باشند، باز هم نمی توانند در یک سطح فعالیت کنند. اگر فعالیت های سازمان شما در حوزه منابع محاسباتی باشد بهترین گزینه سرورهای فیزیکی است.

 

مدیریت سرور فیزیکی و مجازی

در خصوص فاکتور مدیریت، نگهداری از سرور های مجازی آسان تر از سرورهای فیزیکی است. از آنجایی که سرور فیزیکی در ابعاد بزرگتری تولید می شود در هنگام خرابی سرور، بازگرداندن سرور فیزیکی به حالت اولیه، شاید چند روز طول بکشد. در صورتی که ماشین های مجازی دچار آسیب شوند، فرآیند بازیابی تنها با چند کلیک و با کمک نرم افزار پشتیبان گیری سرور انجام میشود.

یک سرور فیزیکی باید از نزدیک توسط کارشناسان برای بررسی هر گونه نقص بازدید شود و با توجه به نظر کارشناس، شاید به درایورهای اضافی برای نصب و راه اندازی سرور فیزیکی نیاز داشته باشد. در مورد سرورهای مجازی، عملا این موضوع بی معنی است؛ زیرا سرورهای مجازی بر روی سخت افزار فیزیکی ساخته شده اند که به محض راه اندازی قابل استفاده هستند.

در نهایت اطلاع داشتن از این موضوع که سرورهای مجازی برخلاف پروسه راه اندازی ساده به پشتیبانی سرور قدرتمند و حرفه ای نیاز دارند، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مدیریت محیط سرور مجازی به سطح بالایی از تخصص و مهارت نیاز دارد.

با استفاده از ذخیره ساز های تحت شبکه میتوانیم تمام اطلاعات سرور ها ، کلاینت ها ، دوربین ها و هر دستگاهی که نیاز به ذخیره سازی اطلاعات خود دارد را داخل آنها ذخیره نمائیم.

حتی با استفاده این دستگاه ها به راحتی میتوان از چندین سرور با قابلیت  HA در داخل سازمان استفاده نمود.

ذخیره ساز های تحت شبکه یا storage area network (SAN) از تکنولوژی استفاده میکنند که میتوانند به صورت مستقیم با استفاده از ISCSI به سرور ها و کلاینت ها و هر دستگاه دیگری در شبکه متصل شوند و به صورت مستقیم همانند یک هارد داخل دستگاه فعالیت نمایند ، این ویژگی باعث افزایش سرعت ذخیره سازی در شبکه خواهد شد.

یکی از پرمصرفترین برند سرور در داخل کشورمان HPE میباشد که زیر مجموعه برند بزرگ HP هستند. این سرور ها در سری های مختلفی مانند : ML, DL, Blade, synergi و … مورد استفاده قرار میگیرند که هر کدام از سری ها مناسب فعالیت خاصی و دارای حداکثر منابع قابل ارائه هستند.

یکی دیگر از محصولات کمپانی HPE ذخیره ساز های این برند معتبر جهانی هستند که در سری های 3par, MSA و … در کشور بسیار کورد استفاده قرار میگیرند و بسته به نیاز سازمان هر یک از سری ها را میتوان مورد استفاده قرار داد.

جهت راه اندازی سرور و ذخیره ساز در ابتدا نیازمند تجهیز زیرساخت شبکه میباشیم و در این خصوص میتوانید از حضور رایگان کارشناسان ما در شرکت خود بهرمند شوید تا به صورت کامل نیازسنجی های اولیه صورت گیرد و تجهیزات مورد نیاز در خصوص راه اندازی ذخیره ساز و سرور اعلام نیاز شود.

Network attached storage یا به اختصار (NAS) یکی دیگر از دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه میباشد که قابلیت اتصال مستقیم به تجهیزات داخل شبکه را دارا نمیباشد و فقط میتوان از طریق IP و با استفاده از سرویس های FTP و SMB به آنها متصل شد که مورد استفاده بسیاری از شرکت ها در جهت فایل شیرینگ قرار گرفته است.

یکی دیگر از ذخیره ساز های معتبر در بازار جهای برند EMC  میباشد که زیر نظر کمپانی DELL بوده و سری های UNITY را به بازار عرضه نموده است که قدرت و کیفیت ساخت بسیار بالایی نسبت به رقبا خود کسب نموده است.

بازیابی سیستم

در صورتی که سایت شما با یک فاجعه مواجه شود، بازیابی سریع داده ها و عملیات حیاتی بسیار ضروری به حساب می آید. این عملیات بدین منظور انجام می شود تا، زمان خرابی سیستم کاهش یابد و تأثیر منفی کمتری بر تجارت ایجاد کند. فرآیند بازیابی فاجعه مستلزم راه‌اندازی سرور فیزیکی جدید، نصب سیستم‌عامل، بازیابی داده‌های حیاتی و راه‌اندازی برنامه‌ها است. فرایند بازیابی در سرورهای فیزیکی طولانی تر از سرورهای مجازی خواهد بود.

راه اندازی سرور؛ شبکه چیست

شبکه مجموعه ای از رایانه ها و دستگاه هایی است که اغلب به صورت بی سیم از طریق دستگاه های ارتباطی و رسانه های انتقال به یکدیگر متصل می شوند. هنگامی که یک کامپیوتر به یک شبکه متصل می شود، آنلاین است. شبکه ها به رایانه ها اجازه می دهند منابعی مانند سخت افزار، نرم افزار، داده ها و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

به اشتراک گذاری منابع باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. اینترنت مجموعه ای از شبکه های جهانی است که میلیون ها کسب و کار، سازمان های دولتی، مؤسسات آموزشی و افراد را به هم متصل می کند. بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان روزانه به دلایل مختلفی از اینترنت استفاده می کنند، از جمله: برقراری ارتباط و ملاقات با افراد دیگر.

انجام تحقیقات و دسترسی به اطلاعات و اخبار فراوان؛ برای خرید کالا و خدمات؛ بانک و سرمایه گذاری؛ برای شرکت در آموزش آنلاین؛ شرکت در فعالیت‌های سرگرم‌کننده، مانند برنامه‌ریزی تعطیلات، بازی‌های آنلاین، گوش دادن به موسیقی، تماشای یا ویرایش فیلم‌ها و کتاب‌ها و مجلات؛ برای به اشتراک گذاری اطلاعات، عکس ها و فیلم ها؛ برای دانلود موزیک و ویدیو؛ و برای دسترسی و تعامل با برنامه های کاربردی وب.

سرور چیست؛ راه اندازی سرور

سرور دسترسی به سخت افزار، نرم افزار و سایر منابع موجود در شبکه را کنترل می کند و یک منطقه ذخیره سازی متمرکز برای برنامه ها، داده ها و اطلاعات فراهم می کند. سرورها از دو تا چند هزار کامپیوتر متصل به طور همزمان پشتیبانی می کنند. افراد از رایانه های شخصی یا پایانه ها برای دسترسی به داده ها، اطلاعات و برنامه های سرور استفاده می کنند. ترمینال دستگاهی با مانیتور، صفحه کلید و حافظه است.

راه اندازی سرور چه اهمیتی دارد

سرورها منابع شبکه را مدیریت خواهند کرد؛ بنابراین، به عنوان مثال، ممکن است یک کاربر یک سرور را برای کنترل دسترسی به یک شبکه، ارسال/دریافت ایمیل، مدیریت کارهای چاپی یا میزبانی یک وب سایت فعال یا راه اندازی کند.

سرورها همچنین به صورت حرفه ای برای انجام دادن فعالیت های محاسباتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از سرورها به یک کار خاص یا یک وب سایت متعهد بوده که اغلب سرورهای اختصاصی نامیده می شوند.

با این حال، امروزه بسیاری از سرورها سرورهای اشتراکی به حساب می آیند که مسئولیت پست الکترونیکی، DNS، FTP و چندین وب سایت را در مورد یک وب سرور بر عهده دارند؛ بنابراین سرورها نیز باید با توجه به نوعی که دارند و متناسب با نیاز شما انتخاب شوند.

چرا سرورها همیشه روشن هستند

از آنجایی که سرورها معمولاً برای ارائه خدماتی که دائماً مورد نیاز هستند استفاده می شوند، اکثر سرورها هرگز خاموش نخواهند شد. در نتیجه، زمانی که سرورها از کار بیفتند، می توانند مشکلات زیادی را برای کاربران شبکه و شرکت شما به وجود بیاورند بدین منظور برای کاهش این مشکلات، سرورها معمولاً به گونه ای تنظیم شده اند که تحمل خطا را داشته باشند.

مشتریان درباره ما چه می گویند؟

نت یک به من کمک کرد که بهترین سرویس رو با بهترین قیمت تهیه کنم و استفاده کنم. بخاطر پشتیبانی هم خیالم کاملا راحته و خیلی راحت از سرویس ها استفاده می کنم.

علیرضا رنجبر

یک اتفاق مهم در نت یک عدم تاکید بر استفاده از یک اپراتور خاص بود و این باعث شد ما با چشم باز همه اپراتورها را مقایسه کنیم و در نهایت بهترین را انتخاب کنیم.

سامان رضایی

نت یک باعث شد هزینه تماس های خروجی ما تا 35 درصد کاهش داشته باشد. همچنین هزینه های سخت افزار پروژه ما بسیار کاهش یافت.

سهیلا امامی

سبد خرید
0 مقایسه
0 موارد محصول
فهرست