سوئیچ شبکه, وبلاگ

خرید سوئیچ سیسکو

انواع مختلف سوئیچ در شبکه

برای خرید سوئیچ سیسکو متناسب با نیاز کسب و کارتان به موارد زیر دقت کنید و بهتر است برای درک بهتر عوامل موثر در حین خرید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو

اگر حین خرید سوئیچ سیسکو به پارامتر های فنی دقت نداشته باشید یا سوییچی را خریداری کنید که پاسخ گوی نیازهای آتی شما و کسب و کارتان نباشد، در بلندمدت متحمل ضرر می شوید. مثلا در شرایطی ممکن است سوییچی که خریداری می کنید از فناوری پشته سازی پشتیبانی نکند که این موضوع باعث می شود که از قابلیت متصل کردن سوییچ ها به یکدیگر محروم شوید.

در شرایطی دیگر اگر سوییچ خریداری شده دارای پورت های محدودی باشد در نهایت باید سوئیچ را کنار گذاشته و مجبور به خرید سوییچ جدید خواهید بود. در شرایط اقتصادی امروزی که روند افزایش قیمت به صورت صعودی بوده و کاهشی وجود ندارد، انتخاب قطعات با توجه به نیاز کسب و کارتان اهمیت بسیار زیادی دارد.

خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ شبکه سیسکو

نکات طلایی برای خرید سوئیچ سیسکو

با توجه به مواردی که گفتیم باید به اهمیت انتخاب با دقت سوئیچ پی برده باشید. برای خرید سوئیچ سیسکو چند مولفه وجود دارد که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، سپس می توانید با توجه به این مولفه ها سوئیچ متناسبی را انتخاب کنید. برای اینکه با این ویژگی های آشنا شوید در ادامه همراه سایت نت یک باشید.

  • تعداد یونیت اشغال کننده: اگر به سوئیچی نیاز دارید که درون رک قرار بگیرد، باید به ارتفاع سوئیچ و تعداد یونیت هایی که در رک وجود دارد، دقت کنید. به صورت معمول سوییچ های رک مونت یک یونیت از رک اشغال خواهند کرد.
  • هزینه خرید: یکی دیگر از معیار های مورد توجه برای خرید سوئیچ قیمت به روز شده آن است. قیمت تمام شده یک سوئیچ شبکه به سرعت رابط ها، تعداد پورت ها، مشخصات فنی، قابلیت ارتقا و پشتیبانی از فناوری فوق العاده poe بستگی دارد.
  • تعداد پورت ها: معمولا هرچه تعداد پورت ها در یک سوییچ شبکه بیشتر باشد، تقریبا به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • سرعت پورت ها: مثلا اگر یک سوییچ Fast Ethernet خریداری کنید نمیتوانید انتظار داشته باشید که سوییچ خریداری شده از سرعت گیگابیتی پشتیبانی کند.
  • بافر فریم سوئیچ سیسکو: توانایی سوئیچ شبکه در ذخیره سازی فریم ها و بسته های مختلف عامل تعیین کننده ای در پیشگیری از بروز مشکل بن بست در شبکه ها و کاهش نرخ از دست رفتن بسته به حساب می آید. خرید سوئیچ سیسکو

بخوانید: ریفر سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو

پشتیبانی از poe

یکی از مهم ترین ویژگی های فنی سوییچ های امروزی پشتیبانی از فناوری انتقال انرژی روی بستر شبکه (PoE) است. بیشتر سوییچ ها قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارند اما نکته ای که باید مورد توجه شما قرار بگیرد توانایی سوئیچ در پشتیبانی از هر دو استاندارد PoE و PoE+ خواهد بود.

اگر سوییچی از این استاندارد ها پشتیبانی کند و توان خروجی نهایی سوییچ که بر حسب وات مشخص می شود زیاد باشد، برای تامین برق اکسس پوینت ها، تلفن های آی پی و دوربین های تحت شبکه مشکلی نخواهید داشت. خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت

به طور کلی، سوییچ های برند سیسکو به دو گروه با تنظیمات ثابت و ماژولار تقسیم بندی می شوند. سوئیچ های شبکه ای که با تنظیمات ثابت سرپرستان شبکه نمی توانند هیچ ماژولی به دستگاه اضافه یا از آن کم کنند اما سوئیچ های نوع ماژولار این اجازه می دهند با توجه به نیازهای شبکه، ماژول هایی به سوئیچ مورد نظرتان اضافه کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک ماژول فیبر نوری و یا یک ماژول منبع تغذیه به سوئیچ خود اضافه کنید.

معمولا سوئیچ هایی با پیکربندی ثابت تا 48 پورت در یک دستگاه را پشتیبانی خواهند کرد. از طرفی، پورت های آپلینک تا حداکثر چهار پورت اضافی را به منظور اتصال به دیگر دستگاه ها از طریق ماژول SFP فراهم خواهند کرد. هرچه تعداد پورت های سوئیچ بیشتر باشد، توانایی کارشناسان در مدیریت شبکه ها بیشتر می کنند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر دو سوئیچ هر کدام 24 پورت داشته باشند را به یکدیگر متصل کنید در نهایت 46 پورت برای اتصال دستگاه های کلاینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت، زیرا در حین اتصال یک سوئیچ به دیگری یک پورت برای ایجاد اتصال سوییچ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این به دو پریز برق نیاز خواهید داشت، اما در صورتی که یک سوئیچ 48 پورت خریداری کرده باشید، اتصال 47 کلاینت به آن وجود داشته و تنها یک پورت به منظور اتصال سوئیچ به شبکه استفاده خواهد شد در نهایت به یک پریز برق به منظور روشن کردن سوییچ نیاز خواهید داشت. این سوئیچ ها به دلیل محدودیت در تعداد درگاه هایی برای سازمان هایی که در جستجوی انعطاف پذیری باشند، مناسب نخواهد بود.

خرید سوئیچ سیسکو

خرید سوئیچ سیسکو

ماژولار سیسکو

این سوئیچ ها برای سازما ن هایی در نظر گرفته می شوند که نیازمند انعطاف پذیری بوده و مشکلی برای پرداخت هزینه بیشتر به منظور خرید این سوییچ ها نخواهند داشت. سوئیچ های ماژولار می توانند با اضافه کردن ماژول های مختلف دستیابی به تراکم بیشتر پور ت ها را فراهم کنند. مثلا بعضی از سوئیچ های سیسکو نوع کاتالیست 6500 می توانند چیزی بالغ بر 1000 پورت سوئیچ را برای هر شبکه ارائه کنند.

خرید سوئیچ سیسکو

انواع مختلف سوئیچ شبکه

انواع مختلفی از سوییچ شبکه در دسترس است که هر کدام برای برنامه های مختلفی مناسب تر می باشند. این موارد شامل مدل های زیر می باشند:

سوئیچ شبکه Stackable

قابلیت Stackable این امکان را می دهد که چند سوئیچ از یک مدل یا برند را، مستقیما به هم متصل کنیم تا ظرفیت و کارایی آن ها افزایش یابد. در زمان اتصال سوئیچ های این مدل فقط یک آدرس IP به سوئیچ ها اختصاص داده می شود.

زیرا همه آن ها به عنوان یک سوئیچ قلمداد می شوند. در نتیجه دیگر نیاز نیست هر سوئیچ را جداگانه کانفیگ یا پیکربندی کنیم. در این حالت یک سوئیچ به عنوان Master یا Commander انتخاب شده و تمام تنظیمات روی آن انجام می شود و در ادامه تمام تنظیمات و پیکربندی ها به دیگر سوئیچ ها که به Slave یا Member معروف اند، منتقل می شود. خرید سوئیچ سیسکو

این مدل سوئیچ ها نسبت به دیگر سوئیچ های معمولی گرانتر می باشند. چرا که به ماژول ها و کابل های مخصوص اتصال نیاز دارند. این اتصال از 2 تا 9 سوئیچ قابل انجام است. پس از سیسکو، برند FS در این عرصه وارد شد و این نوع سوئیچ ها را تولید کرد. برای مثال سوئیچ های سری گیگابیت برند FS از نوع سوئیچ های مقرون به صرفه و مناسب می باشند که قیمتشان هم حدوداً کمتر از 500 دلار است.

سوئیچ های شبکه مدیریتی (Managed)

سوئیچ های مدیریت هدفی مشابه سوئیچ های غیرمدیریتی دارند(اتصال دستگاه های اترنت برای اهداف ارتباطی) اما ویژگی های اضافی را هم فراهم می کنند که سوئیچ های غیرمدیریتی از ارائه آن عاجزند. آن ها حتی می توانند به دلیل سطح هوشمندی که در شبکه دارند، به عنوان “Smart Switches” در نظر گرفته شوند.

این نوع سوئیچ امکان مدیریت، پیکربندی، نظارت و عیب یابی مشکلات را برای شبکه شما فراهم می کند. سوئیچ های شبکه مدیریتی داشبورد داخلی یا رابط کاربری مشابهی را ارائه می دهند که اغلب از طریق یک مرورگر وب نمایش داده می شود. این پنل مجموعه ای از ابزارها را برای نظارت و اعمال پیکربندی شبکه هنگام عبور ترافیک توسط کاربران دارای مجوز مدیر فراهم می کند.

سوئیچ های مدیریتی یک لایه امنیتی را فراهم می کنند که سوئیچ های غیرمدیرتی از آن برخوردار نیستند. از آنجا که آن ها می توانند رویدادهای شبکه را نظارت و کنترل کنند، می توانند تهدیدهای شناسایی شده را به سرعت تشخیص داده و از بین ببرند، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و ارتباطات را رمزگذاری کنند. علاوه بر این، سوئیچ ها دارای قابلیت Redundancy بوده که تا حد زیادی سطح امنیتی سوئیچ و به تبع آن شبکه را افزایش می دهد.

سوئیچ های شبکه مدیریتی می توانند به صورت سوئیچ کاملاً دستی یا سوئیچ هوشمند طراحی و بهره برداری شوند. مورد اول متنوع ترین حالت است و برای نیازهای پیچیده شبکه (تنظیمات سطح سرور و سازمانی) ایده آل است، در حالی که سوئیچ های هوشمند معمولا ًکاربر پسندتر می باشند اما طیف محدودی از گزینه های پیکربندی را ارائه می دهند. خرید سوئیچ سیسکو

مزایای اصلی سوییچ شبکه مدیریتی:

  • دارای رابط کاربری مفید است
  • مدیریت پهنای باند مصرفی
  • توسعه شبکه بدون اختلال در سایر بخش ها
  • قابل تنظیم خرید سوئیچ سیسکو
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار سوئیچ
  • صرفه جویی در کابل های مصرفی (صرفه جویی در هزینه)

سوئیچ های شبکه غیر مدیریتی (Unmanaged)

سوئیچ های غیرمدیرتی فقط یک هدف را تأمین می کنند: تهیه اتصالات شبکه برای دستگاه های اترنت تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برخی سوئیچ غیرمدیریتی را “man in the middle” می دانند. خرید سوئیچ سیسکو

به طوری که فقط و فقط مسئول برقراری ارتباط بین تجهیزات و منابعی که در قبل گفته شد می باشند. این نوع سوئیچ ها حدفاصل دستگاه ها ایستاده و مجری انتقال دیتا می باشند؛ بدون اینکه کنترل خاصی روی فرآیند انتقال دیتا از مبدا به مقصد انجام دهند.

به عبارتی به دلیل اینکه آن ها قادر به برنامه ریزی نیستند، نمی توانند روی ترافیک شبکه مدیریتی داشته و آن را کنترل کنند. در این حالت، افزایش پورت ها اتفاق می افتد، دستگاه هوشمند نیست و راه اندازی آن آسان است. به این ترتیب به آن ها “Plug and play” گفته می شود. این سوئیچ ها اغلب در دفاتر کوچک یا محیط های تجاری کوچک استفاده می شوند که کنترل دقیق شبکه چندان مهم نیست.

مزایای اصلی سوییچ غیر مدیریتی:

  • ساده و آسان برای استفاده خرید سوئیچ سیسکو
  • قابلیت Plug-and-play
  • معمولاً ارزان تر از گزینه های دیگر

سوئیچ شبکه PoE

صرف نظر از اینکه یک سوئیچ شبکه مدیریتی یا غیر مدیریتی را انتخاب کنید، ممکن است یک سوئیچ PoE یا “Power over Ethernet” باشد. یکی از راه حل های کاهش هزینه برق و افزایش سرعت سیستم استفاده از سوئیچ هایی است که دارای این قابلیت می باشند.

این نوع سوئیچ ها توانایی تامین برق دستگاه های متصل را بدون نیاز به آداپتور یا کابل مجزا دارند. آن ها یک منبع تغذیه داشته و به صورت هم زمان برق و دیتا اطلاعات را از طریق پورت (RJ45) به دستگاه های متصل انتقال می دهند. خرید سوئیچ سیسکو

این دستگاه ها برق مورد نیاز را طریق کابل شبکه تامین می کنند. این قابلیت می تواند کابلهای اضافی (به ویژه در پریزهای دیواری) را به طرز چشمگیری کاهش دهد و مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه را به طور کلی افزایش دهد.

توجه داشته باشید که همه سخت افزارها ذاتاً با PoE سازگار نیستند و شما باید مشخصات مربوط به هر دستگاهی را که می خواهید مورد استفاده قرار دهید، بررسی کنید. خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ PoE، دارای دو استاندارد IEEE 802.3 af و IEEE 802.3 at بر اساس میزان توان است. استاندارد af برای سوئیچ های PoE معمولی با حداکثر توان 15 وات به ازای هر پورت و استاندارد at مخصوص نوع Plus با توان 15 تا 30 وات به ازای هر پورت است. خرید سوئیچ سیسکو

دستگاه های متداول PoE-Enabled:

  • دوربین های مدار بسته IP
  • تلفن های VOIP
  • اکسس پوینت ها و RFID Readers خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ های شبکه با چه سرعتی می توانند کار کنند؟

هنگام تهیه بهترین سوئیچ شبکه از لحاظ سرعت برای مجموعه خاصی از نیازهای شبکه، اکثر تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را بر اساس یکی از سه دسته کلی به لحاظ سرعت لیست کنند. خرید سوئیچ سیسکو

  • Fast Ethernet switches (FS) – 10/100 Mbps (standard IEEE 802.3u)
  • Ten-gigabit network switches (GSS) – 10/100/1000/10000 Mbps (standard IEEE 802.3a)
  • Gigabit network switches (GS or JGS) – 10/100/1000 Mbps (standard IEEE 802.3-2008)

همینطور ممکن است سرعتها و استانداردهای مختلف اترنت دیگری را ببینید، مثل 2.5 گیگابیت بر ثانیه، 5 گیگا بیت بر ثانیه، 25 گیگا بیت بر ثانیه، 40 گیگا بیت بر ثانیه، 50 گیگا بیت بر ثانیه یا 100 گیگا بیت بر ثانیه. این موارد معمولاً برای کاربردهای تخصصی تر بکار برده می شوند. خرید سوئیچ سیسکو

لازم به یادآوری است که بهترین سوئیچ شبکه برای مصارف خانگی لزوماً بهترین سوئیچ شبکه برای شبکه های کوچک، صنعتی یا سازمانی نخواهد بود. درواقع، هر یک از این برنامه ها به طورگسترده ای به مقیاس و سرعت اتصال، برای ایجاد یک شبکه پایدار و با عملکرد بالا احتیاج دارند.

در حالیکه سرعت همیشه یک نکته مهم محسوب می شود، یکی دیگر از مشخصات اصلی تعداد پورتهایی است که یک سوئیچ خاص ارائه می دهد. پورتهای بیشتر به معنای انعطاف پذیری بیشتر در شبکه است، اما میزان ترافیکی که می تواند در هر بار از طریق شبکه جریان یابد فقط با حداقل پهنای باند اتصال به شبکه شما محدود نمی شود. خرید سوئیچ سیسکو

به عبارت دیگر تعداد دستگاههای متصل و کاربرانی که شبکه می تواند به راحتی پشتیبانی کند توسط عوامل مختلف محدود میشود که یکی از آن ها پهنای باند مصرفی است. خرید سوئیچ سیسکو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *