دیگر

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

اتصال ویپ در شبکه تلفنی | نت دیک

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟ برای پشتیبانی شبکه ویپ به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟ در این مطلب با شما همراه هستیم تا به صورت خلاصه به پشتیبانی شبکه ویپ بپردازیم.

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

همه آنچه باید درباره پشتیبانی شبکه ویپ بدانید

پشتیبانی شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در راستای حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه های کامپیوتری صورت می گیرد. مشکلات مربوطه ممکن است در سطح نرم افزاری و یا حتی سخت افزاری شبکه های کامپیوتری رخ دهد. پشتیبانی شبکه ویپ باید قادر به فعالیت در زمینه های یاد شده و به ویژه رفع مشکلات سخت افزاری باشد.

مشکلات سخت افزاری مورد نظر در خصوص کامپیوتر، سرورها، تجهیزات، ماشین های اداری و تجهیزات امنیتی پیشرفته رخ می دهد اما مسائل نرم افزاری در سطح سرویس های شبکه و یا نرم افزارهای تحت شبکه همچون کلاینت و سیستم عامل خواهد بود.

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

راه اندازی خط ویپ

پشتیبان شبکه ویپ کیست؟

فردی که تخصص لازم را در رشته IT به دست آورده است و قادر به حفظ، نگهداری و رفع مشکلات کامپیوتری می باشد و در این عرصه نیز به فعالیت پرداخته است پشتیبانی شبکه ویپ نام دارد. این فرد با اصطلاح عامیانه کارشناس شبکه نیز شناخته می شود.

گسترده فعالیت متخصص، کارشناس و یا مهندس شبکه ممکن است از سطح یک ساختمان و یا سطح چند کشور متغیر باشد. پشتیبانی شبکه ویپ مهارت بسیاری در سازماندهی و فناوری اطلاعات دارد و باید از قدرت بیان فوق العاده ای جهت تشریح مشکلات فنی به صورت کاملا واضح برخوردار باشد.

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

هزینه راه اندازی خدمات ویپ چقدر است؟

هزینه همیشه اصلی ترین دغدغه همه کافرمایان است. مهمترین نکته در مورد سیستم تلفنی voip، مقایسه هزینه های راه اندازی و نگهداری آن نسبت به هزینه های سانترال است. گاهی مشتریان فکر می کنند که سانترال ارزان تر است. اما این تصور اشتباهی است. این مورد به شدت بستگی به خود مشتری و نوع سرویسی که درخواست می شود دارد.

ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که در همه موارد و با مقایسه بین این سیستم با دیگر رقبای خود ویپ همیشه بهترین گزینه است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که همه مشتریان باید قبل از اقدام به خرید هرگونه دستگاهی یا اجرای خدمات Voip ، بهتر است از بهترین شرکت های راه انداز این خدمات مشاوره لازم را دریافت کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نکت مهم دیگر این است که خود راه اندازی ممکن است هزینه مشخص و ثابت در همه شرکت ها نداشته باشد و با یک استعلام از چند شرکت میانگین قیمت را می توان پیدا کرد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از بحث راه اندازی بگذریم چند عامل وجود دارد که ممکن است هزینه را کم یا زیاد کند.  به مواردی که در زیر نوشته شده به خوبی دقت کنید و در صورت نیاز و یا مبهم بودن موضوع از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

وظایف تخصصی پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

کارشناس و یا پشتیبانی شبکه ویپ به عنوان یک فرد کاملا متخصص در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر با هدف پشتیبانی از یک شبکه خاص استخدام می گردد. وی این هدف را با توجه به افعال ذیل عملی می سازد:

  • نصب نرم افزار و یا سخت افزارهای نوین و با توجه به پیشرفت های بین المللی فناوری های مربوط به کامپیوتر
  • خلق حساب کاربری، رمز و مجوزهای مربوط به ورود و عبور کاربران برای سرورهای مدیریت شبکه و یا مدیریت اینترنت
  • نظارت دقیق و کاملا فنی بر حفظ امنیت سیستم ها و حفاظت از آنتی ویروس های نصب شده
  • ثبت تمامی تغییرات ایجاد شده در ساختار کلی شبکه، نام کاربری و رمز عبور
  • ثبت گزارشات مربوط به عملکرد روزانه
  • ارائه آموزش های نوین و کاربردی به دیگر کارکنان مشغول فعالیت در این حوزه
  • رفع مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری سیستم ها و شبکه مورد نظر

پشتیبانی شبکه ویپ چیست؟

گستره فعالیت پشتیبانی شبکه ویپ

پشتیبانی شبکه ویپ با توجه به گستره فعالیت شرکتی که استخدام شده است ممکن است در یکی از سطوح زیر مشغول به فعالیت گردد:

  • شبکه های محلی که کامیپوترها و سیستم ها را در یک فضای محدود همچون اداره و یا یک ساختمان به یکدیگر متصل می کند. این نوع فعالیت، شامل ابتدایی ترین اقدامات لازم در عرصه پشتیبانی از یک شبکه است که با علامت اختصاری LAN شناخته می شود.
  • شبکه های شهری که سطحی فراتر از LAN را در بر می گیرند. این نوع گستره شامل اتصال سیستم های کامپیوتری موجود در درون یک شهر است و با علامت اختصاری MAN معرفی می گردد.
  • شبکه WAN به یکی از جدی ترین عرصه های اتصال شبکه های اینترنتی اطلاق می گردد و شامل پشتیبانی از اتصالات مورد نظر در خارج مرزهای یک کشور است.
  • گسترده ترین سطح ممکن برای فعالیت کارشناس شبکه، پشتیبانی از اتصالات کامپیوتری در سطح جهانی و بین المللی است و با علامت اختصاری GAN خوانده می شود. این نوع از پشتیبانی شبکه تنها با استفاده کاربردی از تکنولوژی های بی سیم و ماهواره ای صورت می پذیرد.

 

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای فعالیت به عنوان پشتیبان شبکه و خدمات ویپ

در صورتی که در زمره هر کدام از دسته های ذیل قرار دارید، قادر به شرکت در آزمون ها و یا درخواست های استخدامی شرکت های مختلف در زمینه نیاز به کارشناس شبکه خواهید بود. این موارد عبارتند از:

  • مهندسی کامپیوتر به ویژه مهندسی سخت افزار
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • گرایش های مربوط به فناوری اطلاعات در سطح کارشناسی ارشد
  • رشته شبکه های کامپیوتری در دانشگاه علمی کاربردی

گرایش های مربوطه با تحصیل در دانشگاه های مختلف و با مدارک کاردانی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به دست می آیند. امروزه امکان تحصیل مدارک معتبر از طریق دیگری فراهم شده است و از جمله مهمترین مدارک ارائه شده در این زمینه را می توان بدین صورت معرفی نمود:

  • مدرک MCSA که شامل پیاده سازی، مدیریت و رفع عیب شبکه های ویندوزی است.
  • مدرک MCSE، این مدرک شامل مهارت های مربوط به MCSA و همچنین طراحی شبکه های ویندوزی می گردد.

به پشتیبانی شبکه ویپ نیاز دارید؟

در صورتی که به پشتیبانی شبکه برای شرکت و یا دفتر کار خود نیازمند هستید کارشناسان ما در نت یک آماده خدمت گذاری به شما عزیزان هستند، تنها کافی است هم اکنون با شماره های موجود بر روی سایت تماس گرفته و با کارشناسان ما در این زمینه مشورت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *