دیگر, وبلاگ

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

تلفن های ویپ سیسکو Cisco VoIP IP Phone تلفن ویپ سیسکو| نت یک

شما از وظایف پشتیبان شبکه ویپ  چه می دانید؟ فناوری اطلاعات به عنوان یکی از علوم تخصصی مرتبط با تکنولوژی های نوین و پایه اصلی ارتباطات بین المللی، با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر و تحول است.

ارتقای همه جانبه و توسعه فنی علوم مربوط به فناوری اطلاعات لزوم کسب تخصصات نوین در کنار حفظ دیگر مهارت های موجود در این عرصه را بیان می کند. یکی از  تخصصات حرفه ای که ارتباطات خرد تا کلان در سطح محلی، شهری، ملی و حتی بین المللی بدان نیازمند بوده و هم اکنون در حال گسترش می باشد، پشتیبانی از شبکه است.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

شرکت نت یک با بهره مندی از کارشناسان کار آزموده در حوزه ی شبکه اقدام به ارائه ی قرارداد های مختلفی در حوزه ی پشتیبانی شبکه متناسب با نیاز سازمان شما می نماید، برای مشخصات و مشاوره در زمینه ی پشتیبانی شبکه میتوانید با شماره تماس های ما در سایت نت یک تماس حاصل فرمایید.

 

به چه کسی پشتیبان شبکه ویپ گفته می شود؟

شاید با الفاظ عامیانه ای همچون مهندس شبکه، متخصص و یا حتی کارشناس شبکه آشنا باشید، اما اغلب افراد با اصطلاح حرفه ای پشتیبان شبکه ویپ  آشنا نیستند. تمامی اصطلاحات فوق به یک شخص خاص اشاره دارند. فردی که یک شبکه را پشتیبانی می کند، بدین معنا که حفظ، نگهداری و رفع مسائل شبکه را عهده دار می گردد، پشتیبان شبکه ویپ  نامیده می شود.

پشتیبانی شبکه در دو عرصه سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد و پشتیبان را موظف به رفع مسائل مربوط به هر دو حیطه می نماید. مشکلات سخت افزای در حوزه وسایل و تجهیزات موجود بوده و مشکلات نرم افزاری در حوزه سیستم های عامل، سرویس های شبکه مورد نظر و مواردی  از این دست رخ می دهد.

پشتیبان شبکه ویپ

پشتیبان شبکه ویپ

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

پشتیبان شبکه ویپ  باید با توجه به ارتقای علوم مربوطه وظایف ذیل را انجام دهد:

  • نصب نرم افزار و سخت افزارهای نوین و متناسب با پیشرفت فناوری اطلاعات و با توجه به سطح درخواست کارفرما و سازمان ذی ربط
  • ایجاد حساب کاربری و رمز عبور و دیگر مجوزهای سازمانی برای ارتقای امنیت شبکه
  • نظارت بر امنیت تمام سیستم های تحت شبکه
  • ثبت تمام تغییرات ساختاری شبکه از جمله تغییرات امنیتی همچون رمز عبور، حساب کاربری و مواردی از این قبیل
  • ثبت گزارشات مربوط به عملکرد روزانه شبکه
  • تعمیرات و رفع مشکلات موجود در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها و تجهیزات موجود
  • ارائه آموزش های علمی و عملی مرتبط با حوزه فعالیت به کارکنان جدید

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

رفع مسائل سخت افزاری، مهمترین وظیفه پشتیبان شبکه ویپ  است

در میان وظایف مختلفی که بر عهده پشتیبان شبکه ویپ  قرار دارد، رفع مسائل سخت افزاری و کسب مهارت های مورد نیاز در خصوص ماهیت قطعات و نحوه عملکرد سیستم های کامپیوتری و یا دیگر تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات و علوم رایانه ای، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین علت سنجش مهارت و تخصص کارشناس شبکه بیش از هر چیز دیگر با توجه به مهارت فنی و اطلاعات علمی وی در زمینه علوم سخت افزاری کامپیوتری صورت می گیرد.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

مهارت های پشتیبان شبکه ویپ

حفظ، نگهداری و رفع مشکلات یک شبکه محلی، شهری، ملی و یا بین المللی به راحتی آنچه که بیان شد نبوده و مهارت های خاصی را می طلبد. مهارت های مورد نظر برخی در حوزه ارتباطات اجتماعی، برخی در حوزه مهارت های فنی پشتیبان شبکه ویپ  و بخش گسترده ای نیز حاصل دستاوردهای حرفه ای و تخصصی مربوط به مدرک تحصیلی وی است.

در کنار این مهارت ها، تجربه نیز تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد پشتیبان شبکه ویپ  خواهد داشت. روحیه کار تیمی، تعهد پذیری و وجدان کاری نیز در حوزه کاری پشتیبان شبکه ویپ  بسیار حائز اهمیت است. پشتیبانی حرفه ای از یک شبکه بدون مهارت هایی که ذکر شد امکان پذیر نبوده و می تواند مسائل جدی را در حوزه یک شبکه خاص به وجود آورد.

پشتیبان شبکه ویپ

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

محدوده فعالیت پشتیبان شبکه ویپ

پشتیبان شبکه ویپ؛ حرفه و شغل پشتیبانی شبکه صرفا یک فعالیت محدود در یک حوزه خاص نیست بلکه با توجه به نوع سازمانی که فرد در آن استخدام شده است متفاوت بوده و شامل مهارت های حرفه ای خاصی می گردد.

به عنوان مثال فردی که  در حوزه یک بانک استخدام شده است ممکن است وظایف خاصی از جمله تعمیر، ارتقا و یا رفع مشکلات روزانه یک و یا چند ATM را برعهده داشته باشد در حالی که همین فرد در یک سازمان دیگر ممکن است وظیفه بررسی، چک کردن و نظارت بر سیستم های امنیتی همچون دوربین های مداربسته را بر عهده بگیرد.

بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که پشتیبان شبکه ویپ  با توجه به نوع سازمانی که جهت خدمت به آن استخدام می گردد باید مهارت های فنی ویژه ای را کسب نماید تا بتواند پاسخگوی نیازهای ممکن باشد.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

شرکت نت یک با بهره مندی از کارشناسان کار آزموده در حوزه ی شبکه اقدام به ارائه ی قرارداد های مختلفی در حوزه ی پشتیبانی شبکه متناسب با نیاز سازمان شما می نماید، برای مشخصات و مشاوره در زمینه ی پشتیبانی شبکه میتوانید با شماره تماس های ما در سایت نت یک تماس بگیرید.

 

سیستم ویپ چیست؟

ویپ مخفف چیست؟ سیستم ویپ که مخفف عبارت (voice over Internet Protocol) است، به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت است.

راه اندازی ویپ با استفاده از فناوری ها و روش های مختلف صورت می گیرد تا ارتباطات صوتی از طریق اینترنت یعنی شبکه های محلی یا گسترده برقرار شود. ویپ دارای ویژگی های مختلفی از جمله ضبط تماس برقرار شده، ایجاد شناسه تماس گیرنده به صورت سفارشی یا پست صوتی به ایمیل است. همچنین برای سازمان ها راهی مفید برای یکسان سازی ارتباطات است.

نحوه استفاده از این فرآیند کاملا مشابه تلفن معمولی است، اما تفاوت ان این است که به جای سیم کشی و استفاده از یک شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن از اتصال اینترنت استفاده می شود.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

ویپ چگونه کار می کند؟

نحوه کار یک سرویس سیستم ویپ به این صورت است که صدای کاربر را از سیگنال های صوتی تبدیل به داده های دیجیتال می کند و در مرحله بعد همین داده های دیجیتال از طریق اینترنت ارسال می شوند.

از جمله قابلیت های آن این است که مسیریابی تماس های ورودی و خروجی را به کمک شبکه های تلفن موجود انجام می دهد. با این حال، برخی از خدمات ویپ تنها از طریق رایانه یا تلفن ویپ در دسترس می باشند. اگر کاربر دیگری از یک شماره تلفن معمولی تماس بگیرد، سیگنال قبل از اینکه به آن کاربر برسد، دوباره به سیگنال تلفن تبدیل می شود.

برای استفاده از سیستم ویپ روشی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ تلفن به سیگنال های دیجیتالی قابل ارسال از طریق اینترنت مورد نیاز است. این عملکرد را می توان در خود تلفن قرار داد یا در یک جعبه جداگانه مثل ATA.

  • ویپ با استفاده از تلفن IP: تلفن IP، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات ویپ
  • ویپ با استفاده از ATA: تلفن معمولی، ATA، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات ویپ

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

انواع ویپ

یک تلفن ویپ مبتنی بر سخت افزار شبیه یک تلفن بی سیم یا سخت افزاری سنتی است و دارای ویژگی های مشابهی مثل بلندگو یا میکروفون، پد لمسی و نمایشگر شناسه تماس گیرنده است. تلفن های سیستم ویپ همچنین می توانند پست صوتی، کنفرانس تماس و انتقال تماس را ارائه دهند.

در این تکنولوژی از یک هدست که مجهز به میکروفون است برای ایجاد تماس به رایانه دیگر یا دستگاه تلفن همراه استفاده می شود. کاربران همچنین در صورت داشتن میکروفون و بلندگو می توانند به کمک رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود تماس برقرار کنند.

تلفن های مبتنی بر نرم افزار، که به آن ها تلفن های نرم افزاری هم گفته می شود، کاربران نرم افزاری می باشند که روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما نصب می شوند. رابط کاربری تلفن نرم افزاری بسیار شبیه به یک گوشی تلفن همراه است که یک صفحه لمسی داشته و نمایشگر شناسه تماس گیرنده هم در آن قرار گرفته است.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

مهم ترین مزایای ویپ کدامند؟

کسب و کارهای مدرن از خدمات تلفن ویپ بر روی خطوط تلفن سنتی استفاده می کنند، زیرا ارزش بسیار بیشتری نسبت به بهبود ارتباطات شرکتی دارد. در زیر چند نمونه از مهم ترین مزایای ویپ برای کسب وکارها آورده شده است.

نصب آسان

برای استفاده از این سیستم کافی است تلفن های IP خود را به کمک اینترنت به شبکه مورد نظر متصل کنید. این سیستم برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ هایی که فاقد تخصص فنی یا منابع می باشند هم مفید خواهد بود.

در مقایسه با سیستم های تلفن سنتی، نصب و پیکربندی سیستم های سیستم ویپ بسیار آسان است. در سیستم تلفن های سنتی برای ایجاد ارتباط و برقراری تماس باید خطوط از طریق روش های فیزیکی متصل شوند. سیستم های تلفن ویپ نیاز به نصب خطوط تلفن فیزیکی را برطرف می کند.

صرفه جویی در هزینه

هزینه تماس های داخلی در سازمان شما را کاهش می دهد، هزینه های تماس های تجاری خارجی و بین المللی را تا حد زیادی کاهش می دهد و مقدار قابل توجهی در سرمایه گذاری در خرید خطوط تلفن سنتی، نصب و نگهداری مداوم صرفه جویی می کند.

ویپ یک راه مقرون به صرفه برای راه اندازی یک سیستم ارتباطات تجاری است. خدمات ویپ بر اساس اتصال IP مستقیم به شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن است، علاوه بر آن می تواند به سادگی بر اساس اتصال به اینترنت موجود یا ترکیبی از هر دو روش باشد.

کیفیت صدای خوب

تا وقتی اتصال اینترنت شما سریع و پایدار باشد، کیفیت صدای دریافتی هم عالی خواهد بود. این میزان کیفیت به خوبی یا حتی بهتر از تماس های مبتنی بر تلفن ثابت است و نمی توانید تفاوت آن دو را متوجه شوید.

هنگامی که Voice over IP برای اولین بار معرفی شد، کیفیت تماس آن رضایت بخش نبود. اما امروزه به لطف پیشرفت های بسیار عالی این سیستم دارای کیفیت صدای بسیار بالایی است.

مقیاس پذیری

افزایش و کاهش افزونه های تلفن می تواند به راحتی و در کمترین زمان انجام شود و کسب وکارها، بدون خرید هرگونه تجهیزات سخت افزاری اضافی یا خطوط اختصاصی جدید از سیستم ویپ استفاده می کنند. سیستم ویپ یک راه حل کاملا مقیاس پذیر است که با کسب وکار شما به راحتی رشد می کند، مخصوصا وقتی از سرویس های مبتنی بر ابر آن استفاده کنید، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می شوید.

تحرک و انعطاف پذیری جغرافیایی

سیستم های تلفن ابری ارتباط دفاتر مختلف را در محیط های جغرافیایی مختلف در یک سیستم تلفنی آسان می کنند و سرپرست فناوری اطلاعات به راحتی آن ها را مدیریت می کند. استفاده از یک سیستم ویپ چند سایتی به راحتی می تواند تمام شعبه های یک شرکت را که به صورت پراکنده در محیط های درو از هم قرار گرفته اند به هم متصل می کند. به این ترتیب هزینه  تماس های بین اداری هم کاهش می یابد.

ویپ برای کسب و کارهای مختلف این امکان را فراهم می کند تا سیستمهای ارتباطی خود را به شعبه های مختلف شرکت خود در مکان های مختلف گسترش دهند. برای کارکنان از راه دور، تا وقتی اتصال به اینترنت در دسترس باشد، وجود دارد و محل قرارگیری تأثیری در آن نخواهد داشت.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

در قرارداد پشتیبانی سیستم تلفنی ویپ معمولا چه خدماتی ارائه می شود؟

پشتیبانی Voip امروزه یک نیاز اساسی در شرکت ها و ارگان ها می باشد، زیرا با پیشرفت علم دیگر سیستم ارتباطات و تلفنی سازمان ها از حالت سنتی تغییر کرده و به سیستم ویپ تبدیل شده است و این امر هم به علت وجود امکانات بسیار زیاد در سیستم ویپ می باشد.

در واقع وقتی که کاربران از سیستم آنالوگ وارد دنیای دیجیتال می شوند آزادی عمل و امکانات زیاد آن ها را جذب خود می کند که البته با وجود یک پشتیبان Voip حرفه ای آن ها را درست کرده و از سردرگمی تکنولوژی دور می کند.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

بازدید دوره ای حضوری

ببررسی فیزیکی سرور مرکز تلفن ، تلفن های تحت شبکه رومیزی یا بیسیم، گیت وی های خط شهری، هدست ها و به صورت کلی تمامی تجهیزات مرتبط با مرکز تلفن VOIP از جمله تجهیزاتی هستند که در بازدید دوره ای حضوری مورد بررسی قرار می گیرند. ه طور مثال اگر شما یک قرارداد پشتیبانی ۶ ماهه غیرحضوری با یک شرکت تنظیم کرده باشید، بازدید و بررسی حضوری ماهانه کارشناس شرکت سرویس  دهنده می تواند بسیار مفید باشد.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

تهیه نسخه پشتیبان

سرورهای مرکز تلفن معمولا ظرفیت محدودی دارند و نمی توانند تمامی اطلاعات از جمله گزارشات مکالمات، صندوق صوتی و گزارشات عملکرد افراد پاسخگو را مدت زیادی ذخیره کنند.

علاوه بر این موضوع امکان دارد به هر دلیل بر اثر یک اتفاق تمام اطلاعات شما از روی سرور از بین برود. در این شرایط تهیه نسخه پشتیبان هم می تواند در شرایط بحرانی از دست دادن اطلاعات به شما کمک کند و همچنین از پر شدن فضای هارد جلوگیری خواهد کرد.

میزان دخیره اطلاعات وابسته به میزان هارد سرور است. به هر حال این ظرفیت هارد هر چه قدر هم بالا باشد در نهایت پر خواهد شد و نیازمند تخلیه بخشی از ظرفیت هارد خواهد بود.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

عیب یابی مرکز تلفن ویپ

در واقع همیشه خیالتان راحت است که در صورت بروز هرگونه اختلال در بخش های سیستم تلفن ویپ، شرکت خدمات ویپ آماده رفع عیب و پاسخگویی به شما خواهد بود.

وقتی مرکز تلفن شما دارای خدمات پشتیبانی باشد، دیگر نگرانی و دغدغه ای بابت رفع عیب مشکلات مبدل خط تلفن شهری، خط E1، سیپ ترانک یا مشکلات تلفن  رومیزی تحت شبکه، تلفن های بیسیم یا همچنین مشکلات سرور خود را نخواهید داشت.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

افزودن امکانات و قابلیت های جدید

شرکت خدمات ویپ می تواند در هر زمان که نیازمند افزودن امکانات یا تغییرات در مرکز تلفن ویپ بودید، در کنارتان باشد. فرض کنید در شرکت خود یک نیروی جدید استخدام کرده اید. برای این شخص نیازمند ساخت یک داخلی، صندوق صوتی و هدایت تماس ورودی از طریق صف تماس و تلفن گویا هستید.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

ارائه مشاوره در توسعه سیستم تلفن ویپ

مثلا اگر شما یک بخش به عنوان مرکز تماس دارید، سیستم نظرسنجی تلفنی می تواند برای شما مفید باشد. یا اگر از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده می کنید، ارتباط مرکز تلفن ویپ با CRM می تواند مزیت  زیادی را برای کسب و کارتان داشته باشد.

بسیاری از خدمات بی شمار ویپ امکان دارد از دید و نظر شما پنهان باشد و تنها از قابلیت های معمول یک سیستم تلفن هوشمند باخبر باشید. یکی از وظایف مهم شرکت پشتیبانی ارائه مشاوره و پیشنهاد با توجه به نوع کسب و کار و نیاز شما خواهد بود.

وظایف پشتیبان شبکه ویپ

جالبه بدانید خیلی از افراد به جای پشتیبان شبکه ویپ  تایپ می کنند \ajdfhk af;i ,d\

شرکت نت یک با بهره مندی از کارشناسان کار آزموده در حوزه ی شبکه اقدام به ارائه ی قرارداد های مختلفی در حوزه ی پشتیبانی شبکه متناسب با نیاز سازمان شما می نماید، برای مشخصات و مشاوره در زمینه ی پشتیبانی شبکه میتوانید با شماره تماس های ما در سایت نت یک تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *