شبکه

انواع ترانک

ترانک شبکه | نت یک

انواع ترانک چیست؟ چرا باید برای خرید ترانک هزینه کنیم؟ ایا می خواهید با انواع ترانک شبکه آشنا شوید؟ در این مقاله درباره انواع ترانک و کاربرد آن می خوانید. در حوزه کابل کشی و شبکه به محفظه یا کانالی که از آن برای قرار دادن و محافظت از انواع کابل های تلفن، شبکه و برق استفاده می شود ترانک یا ترانکینگ گفته می شود. محفظه ترانک یا ترانکینگ از جنس پلاستیک ساخته می شود. بسیاری از افراد ترانک را با داکت اشتباه گرفته و فکر می کنند که این دو وسیله یکی هستند.

نت یک، فروشگاه انواع ترانک با شما همراه است تا بهترین خرید را داشته باشید.

تفاوت انواع ترانک و داک 

باید به این نکته اشاره کرد انواع ترانک با انواع داک متفاوت بوده و یکسان نیستند. تفاوت اصلی ترانک با داک در این می باشد که ترانک ها به صورت ماژولار هستند و بر خلاف داک ها که به شکل ثابت می باشند، قابلیت جدا کردن و پارتیشن بندی دارند. ترانک ها را می توان از داخل به بخش های مختلف تقسیم بندی کرد. مزیت ترانک در این است که می توان کابل های شبکه، برق و تلفن را به صورت جداگانه در آن ها قرار داد، این در حالی است که داکت های چنین قابلیتی ندارند.

ترانک ها به شیوه طراحی شده اند که می توان به راحتی بر روی آن ها پریزهای تلفن، برق و شبکه نصب کرد. ترانک ها به نسبت داک ها مقاومت بیشتری دارند و در برابر ضربات آسیب نمی بینند.

سایز انواع ترانک

ترانکینگ ها از نظر عمق، عرض و سایز درب با ابعاد مختلفی توسط شرکت ها تولید و عرضه می گردند. عرض های رایج در بازار ایران، ترانک هایی با عرض 80، 105، 150 و 195 میلی متر است که مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان می باشد.

ترانک ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند که شما می توانید بر حسب نیاز خود هر یک از این ترانک ها را سفارش بدهید. ترانک ها در ابعاد 50*80، 50*105، 50*150 میلی متر تولید می شوند.

تولید ترانکینگ با عرض ها، عمق ها و سایز های مختلف از نظر سازندگان به این علت است که اگر شخصی نیاز به عبور 5 رشته کابل برق از درون یک ترانکینگ را داشت بتواند متناسب به نیاز خود عمق و عرض ترانکینگ خود را انتخاب کند. این کار ضمن صرفه جویی در هزینه ها برای مصرف کننده، الزام خرید یک سایز نامناسب را برای شخص از میان می برد.

همچنین ترانک ها عمق های متفاوتی نیز دارند که با توجه به حجم کابل عبوری از محفظه ترانک، شخص مصرف کننده متناسب با نوع نیاز ترانک خود را انتخاب می کند. عمق 50 میلی متری بدنه ترانک رایج ترین عمق بازار ایران است.

زمان خرید یک ترانک در صورت مشاهده عبارت هایی نظیر ترانک 50×105 (صد و پنج در پنجاه) توجه داشته باشید که عدد اول عرض بدنه ترانکینگ و عدد دوم به عمق آن اشاره دارد. بدنه ترانک ها به صورت استاندارد با طولی معادل 2 متر توسط سازندگان تولید می شوند که اگر کاربری نیاز به 1 متر ترانک داشته باشد حتما باید یک شاخه دو متری را تهیه و بر اساس نیاز با طول دلخواه خود برش بزند.

اجزا انواع ترانک ترانک

ترانک ها دارای اجزا مختلفی هستند که در ادامه به بررسی این اجزا خواهیم پرداخت.

مسدود کننده ها

مسدود کننده در ترانک ها به قطعاتی گفته می شود که برای بسته شدن ابتدا و انتهای ترانک کاربرد دارد. استفاده ترانک باعث زیباتر شدن کار و افزایش ایمنی می شود.

زاویه داخلی

از زاویه داخلی به منظور وصل کردن قطعات مختلف ترانک در گوشه های دیوار استفاده می شود. زاویه داخلی به شما اجازه می دهد تا قطعات ترانک را به صورت 90 درجه به هم متصل کنید.

زاویه خارجی

از زاویه خارجی برای وصل قطعات ترانک در گوشه های خارجی دیوار که دارای زاویه 90 درجه است استفاده می شود.

پارتیشن

برای تقسیم بندی داخل ترانک از پارتیشن استفاده می شود. با پارتیشن می تواند درون ترانک را به راحتی بخش بندی و تقسیم بندی کرد. برای آن که کابل های شبکه و برق از همدیگر جدا باشند از پارتیشن استفاده می کنند تا از ایجاد نویز جلوگیری شود.

انواع ترانک

انواع ترانک

کادر ماژول انواع ترانک

این قطعه که شکل شبیه به قاب دارد برای نصب پریزهای شبکه، تلفن و برق استفاده می شود. کادر ماژول در انواع دو، سه، چهار، شش و هشت طراحی و تولید می شود. سایز کادرهای ماژول 45*22.5 میلی متر است.

درز گیر

در هنگام اتصال متوالی قطعات ترانک برای آن که محل اتصال آن ها پوشیده شود تا کار جلوه زیباتری داشته باشد از درز گیر استفاده می شود.

معرفی انواع ترانک و کاربرد آن

در این بخش از  وب سایت نت یک به معرفی انواع ترانک خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

ترانک دیواری

از ترانک های دیواری برای سیم های برق نرمال و اضطراری، یو پی اس، شبکه ها، سیستم های صوتی و تصویری و… استفاده می شود. ترانک های دیواریاز انواع ترانک است که  جایگزین لوله کشی های برق سنتی است. می توان بر روی ترانک های دیواری انواع ماژول های کلید و پریز را بر حسب نیاز اضافه یا کم کرد.

ترانک دفنی

ترانک های دفنی یکی از انواع ترانک است که  برای توزیع سیستم های فشار قوی و ضعیف مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب اصولی ترانک های دفنی عموما آن ها را در زیر کف کاذب قرار داده و نصب می کنند. به نسبت سیستم های قدیمی و سنتی در ترانک های دفنی به راحتی می توان حجم کابل ها را افزایش یا کاهش داد.

ترانک ستونی

در سیستم های سیم کشی سنتی برای نصب کلیدها و پریزها لازم بود تا بر روی دیوار برش و حفره به وجود بیاید تا بتوان بر روی آنها کلیدها و پریزها را قرار داد. امروزه در روش سیم کشی نوین از ترانک های ستونی استفاده می شود که برای قراردادن پریزهای مختلف بر روی آن نیازی به ایجاد هیچ حفره یا برشی بر روی دیوار نیست. ترانک های ستونی امن بوده و در برابر ضربات مقاومت بسیار بالایی دارند.

انواع ترانک

انواع ترانک

خرید ترانک از نت یک

امروزه انواع ترانک با ویژگی های مختلف  تولید می شوند که با توجه به شرایط مختلفی که در بالا به آنها اشاره کردیم، هر یک از این ترانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید انواع ترانک می توانید آن ها را از سایت نت یک سفارش بدهید تا در کمترین زمان برای شما تامین و ارسال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *