خدمات پسیو, شبکه

نصب پچ پنل

پچ پنل| نت یک

در مباحث آموزش نصب پچ پنل ، پچ پنل به پنل هایی گفته می شود که در داخل رک نصب شده و کابل های شبکه به آن متصل می شوند. این پچ پنل ها در مدل های مختلف 12، 16، 24، 48، 96 پورتی طراحی و تولید شده اند که عمومی ترین این پچ پنل ها نمونه 24 پورتی آن است. طراحی این پچ پنل ها به شکلی است که در پشت آن ها محل اتصالی برای کابل ها تعبیه شده که با استفاده از آچار پانچ می توان این کابل ها را به پشت پچ پنل نصب کرد.

نصب پچ پنل؛ وظیفه پچ پنل

در ساختار یک شبکه، پچ پنل وظیفه دارد که بین نقاط انتهایی کابل های موجود در شبکه و تجهیزاتی مثل روتر، هاب و… قرار گرفته و به جای آن ها کابل های شبکه به صورت مستقیم به این تجهیزات وصل شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب پچ پنل

  • آچار پانچ
  • کاتر کابل
  • سیم چین
  • کابل UTP Cat 5e یا کابل UTP Cat 6

نصب پچ پنل؛ مشکلات نبود پچ پنل

در صورتی که پچ پنل نداشته باشید ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید که از جمله مهم ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در هنگامی که می خواهید یک کلاینت را به دلیلی به شکل مستقیم به یکی از دستگاه های اتاق سرور وصل کنید، مجبور هستید تا یک کابل مجزا برای او بکشید یا این که با استفاده از تستر سر کابل را پیدا کرده و سپس اتصال را به وجود بیاورید.
  • اگر قصد داشته باشید تا به صورت فیزیکی، کابل یک کلاینت را از سوئیچ جدا کنید یا ترتیب اتصال سوئیچ ها و سرورها را تغییر بدهید، دچار مشکل خواهید شد.
  • در زمانی که قصد دارید تا سروری را از یک سوئیچ به سوئیچ دیگری وصل کنید باید از طریق پست رک سرور این کار را انجام بدهید.
نصب پچ پنل

نصب پچ پنل

مراحل و آموزش نصب پچ پنل

برای آن که بتوانید فرآیند نصب پچ پنل را به درستی انجام بدهید لازم است تا چند گام را طی کرده تا در نهایت بتوانید کابل های شبکه را به پچ پنل ها متصل کنید و از این وسیله در شبکه خود استفاده کنید.

جدا کردن پوسته سیم

در مرحله اول باید پوسته بیرونی کابل شبکه که در حدود 2 تا 3 سانتی متر است را از کابل شبکه جدا کنید. برای انجام این کار پیشنهاد می شود که از کاتر استفاده کنید. در هنگام جدا کردن پوسته سیم مطمئن شوید که این کار را با دقت انجام می دهید و به سیم ها آسیبی وارد نمی شود.

باز کردن و تفکیک رشته های سیم از هم

پس از آن که به درستی پوسته سیم را جدا کردید، باید رشته های کابل زوج سیم که به هم تابیده شده اند را از هم تفکیک کرده و جدا کنید. شما باید تمامی سیم ها را از هم فاصله بدهید تا بتوانید به درستی با آن ها کار کنید.

ایجاد اتصال طبق رنگ بندی

نصب پچ پنل؛ در این مرحله وارد فرآیند نصب می شویم. شما به منظور نصب دو سیستم رنگ بندی استاندارد 568B یا 568A را در اختیار دارید.

با توجه به یکی از این سیستم ها کابل ها را با استفاده از آچار پانچ به پشت پچ پنل خود، بر اساس رنگ بندی مشخص شده نصب کنید تا اتصال سیم ها به پچ پنل صورت بگیرد.

آچار پانچ وسیله ای است که فرآیند نصب سیم به پچ پنل را سرعت بخشیده و آسان می کند پس سعی کنید تا حتما کار با این وسیله را فرا بگیرید و با آن کار کنید.

؛ قطع کردن سیم های اضافه در کار

در مرحله آخر، پس از اتصال سیم ها به پشت پچ پنل، ممکن است که قسمت های اضافی از سیم ها به بیرون از پچ آمده باشند. برای آن که کار شما تمیز باشد و هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد حتما در این مرحله با کمک سیم چین قسمت های اضافی بیرون زده از رشته های سیم را قطع کنید. این فرآیند هم به زیبایی کار شما کمک کرده و هم جلوی بروز اتفاقات غیر مترقبه را می گیرد پس آن را دست کم نگیرید و فراموش نکنید.

نصب پچ پنل

نصب پچ پنل

حرف آخر

در این مطلب شما را بانصب پچ پنل آشنا کرده و در مورد اهمیت آن در ساختار شبکه توضیح دادیم. در ادامه نیز تمامی مراحل نصب استاندارد پچ پنل را آموزش دادیم تا بتوانید به درستی این فرآیند را انجام داده و از این وسیله در شبکه خود استفاده کنید.شرکت یک نت ( نت یک ) همواره برای مشتریان خود بهترین لوازم را تهیه می نماید و مشاوره قوی ای در این زمینه به مخاطبین ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *